Potrivit acestuia, desi Romania a ajuns la un nivel de tehnologizare foarte ridicat, sunt foarte putine campanii care au depasit spatiul TV-ului, o “bariera”

despre care Dobre spune ca trebuie depasita si extinsa si catre alte medii. “Mi-as dori sa vedem si la noi astfel de idei aplicate. Sa depasesti TV-ul si sa te axezi pe alte tipuri de comunicare si apropiere fata de client este vital. (…) Retailerii sunt pregatiti sa investeasca. Ar trebui sa fie mai curajosi, dar sunt prinsi in batalia preturilor si este greu sa construiesti o poveste a brandului si sa dezvolti o campanie integrata. Este greu sa te diferentiezi, lupta se duce intr-un razboi de reformulari, dar acest lucru face rau pietei. Nu exista un brand diferentiat si de aceea sunt putine campanii relevante. Mi-as dori ca retailerii sa fie mai curajosi”, a declarat Catalin Dobre.

Creativul de la McCann apreciaza ca un retailer are la indemana trei directii importante pentru o comunicare eficienta catre clienti:

1. Integrarea – “Cand construiesti o campanie ai nevoie de integrare”. Catalin Dobre a dat exemplul Tesco de la metrou, aplicat cu succes in Coreea de Sud. Practic, pe displayurile montate la metrou erau afisate rafturile magazinelor Home Plus, detinut de Tesco pe piata asiatica, in dreptul alimentelor existand un QR Code, prin intermediul caruia clientii puteau sa acceseze de pe smartphone-uri si tablete pagina unde se afla produsul si il puteau comanda. Rezultatul? Peste 10.000 de clienti au vizitat magazinul si vanzarile online au crescut cu 130%, iar Home Plus a devenit al doilea cel mai mare retailer din regiune. Se poate aplica la noi? “Da. Romania a ajuns la un nivel de tehnologizare foarte ridicat. Romanii sunt deschisi catre tehnologie si deschisi catre solutiile noi”.

Citeste si:


2. Inovatia – “Cand o campanie este foarte buna ii faci pe oameni sa vorbeasca. La noi este mult mai usor sa faci un lucru pentru ca lipsesc idei aplicate in afara. E ca si cum ai tipa intr-o incapere in care lumea tace. Din pacate retailerii de la noi au foarte multe magazine fizice. Din cauza locatiei si traficului pe care il genereaza si orarului poate intampina dificultati”.

3. Experienta de cumparaturi – “Rolul retailerilor este de a imbunatati experienta. Sunt foarte multi oameni care merg la cumparaturi de placere, dar o parte dintre acestia de nevoie. Retailerii trebuie sa gaseseasca o modalitate prin care clientilor care vin intr-un magazin de nevoie sa le creeze avantaje si sa-i tranforme in clienti care vin din placere in magazine”.