Bloggingul este o activitate care necesita timp, energie si creativitate. De cele mai multe ori, insa, devine o lupta pentru atragerea cititorilor. Antreprenorul si bloggerul britanic Oliver Emberton, care a ajuns la peste 4 milioane de citiri in primul an de scris, are cinci sfaturi pentru cei care vor sa ajunga la un numar record de cititori.

In primul rand, el spune ca cea mai importanta strategie a sa poate fi rezumata prin sintagma "esuezi si inveti". El face inventarul celor mai importante cinci lectii invatate in acest proces:

1. Lumea nu iti datoreaza nimic

Un blogger trebuie sa stie ca Universului nu ii pasa de articolele sale, spune Emberton. Un cititor are o mare varietate de materiale de citit la indemana intr-o librarie, de la Shakespeare la JK Rowling, de aceea doua intrebari sunt esentiale pentru o persoana care are un blog: 1. merita atentie articolele? si 2. cum afla cititorii de ele?

Noi ne aflam doar in centrul propriului univers, ceea ce ne-ar putea face sa credem ca lumea ne va aprecia meritele in aceeasi masura in care o facem noi. Pentru un blogger, sa creada asta inseamna ca va "pata" tastatura cu lacrimi.

2. Ofera-le oamenilor motive sa le pese

Atunci cand ai un blog, esti practic in competitie cu orice alta activitate de pe Internet. Orice "sonet scris" pe care il postezi pe blogul tau ar trebui sa poata distrage atentia chiar si de la o poza cu Miley Cirus alaturi de o pisica.

Daca vrei sa ai multi cititori, nu scrie pentru tine. In schimb, ia in calcul trei lucruri:

  • pentru cine scriu?
  • ce pot sa fac pentru ei?
  • de ce ar trebui sa le pese?

De exemplu, daca scrii pentru bloggeri, este usor de ghicit care sunt subiectele care ii intereseaza pe acestia ("cum sa ajungi la o mie de followeri"), ce ii distreaza ("blogul meu ma costa jobul, sotia si copiii") si ce ii inspira ("cum m-a ajutat blogul meu sa o intalnesc pe Natalie Portman").

3. Foloseste "carlige" emotionale

Un intelectual de exceptie va aprecia un articol doar din punct de vedere intelectual, insa pentru restul cititorilor, trebuie sa stii ca cele mai importante sunt stirile de ultima ora, sexul, ei insisi, barfele si, din nou, sexul. Regula spune ca oamenii dau click pe un link atunci cand nu au timp sa analizeze rational decizia. Iata care sunt cele mai frecvente "carlige" emotionale:

  • infricosator si urgent - "Teroristii vor ataca orasul tau maine"
  • numele importante - "Cum arata o zi din viata lui Tony Stark"
  • interesul personal - "Cum sa cuceresti fata visurilor tale"
  • sex-appeal - "Cele mai sexy jucatoare de tenis"
  • ultimele tendinte - "Show-ul despre care vorbeste toata lumea"

Este de preferat ca ele sa fie folosite in titluri, principalul motor pentru atragerea cititorilor. Titlul unui tweet este citit si respins de 99% din cititori inainte sa citeasca mai mult.

4. Editeaza la fel de mult pe cat scrii

Editarea textelor poate deveni un atu important, care are potentialul de a transforma carbunele in diamante. Editarea nu este insa acelasi lucru cu a corecta articole, ci mai degraba se refera la refacerea unor articole, la rescrierea lor, la regandirea "firului narativ" initial. Iata de ce este necesara editarea:

  • economie de cuvinte - nimic nu este mai daunator atentiei decat excesul de cuvinte;
  • claritate - printre cititorii tai se pot numara si naivi ai altor tari, care nu vorbesc fluent limba in care scrii, asa ca trebuie sa-i iei si pe ei in calcul si sa elimini confuzia;
  • arta de a fi imprevizibil - daca un cititor poate anticipa urmatoarea propozitie dintr-un articol, ai facut ceva gresit si trebuie sa inveti sa eviti cliseele;

Oliver Emberton recunoaste ca aloca editarii de 2-3 ori mai mult timp decat scrisului.

5. Construieste o platforma

Daca scopul tau este atragerea unei audiente solide. Cei care ajung cel mai rapid la un numar mare de cititori sunt cei foarte cunoscuti. De aceea, orice blogger care vrea o audienta mare trebuie sa se straduiasca sa devina cunoscut.

Oliver Emberton spune ca in primele patru luni de scris nu a avut rezultate, insa dupa un an a ajuns la 4 milioane de vizualizari. El sfatuieste bloggerii sa scrie incontinuu si sa testeze in permanenta noi strategii. Pentru a avea succes pe termen lung, acesta sugereaza folosirea unei platforme care sa converteasca cititorii in followeri. Un follow valoreaza mai mult decat un like sau un tweet. Daca ai scris ceva si nu ai reusit sa atragi niciun follower, inseamna ca ai facut ceva gresit.

Articol tradus si adaptat cu acordul autorului. Materialul original este disponibil pe blogul lui Oliver Emberton.

Sursa foto: Blog/ Shutterstock.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri