Grupul Hello a fost lansat in 2010 de catre Andreea Celescu, Cristina Diaconescu si Marilena Istratescu, cele trei antreprenoare avand la acel moment experienta de peste 10 ani in domeniul comunicarii.

De curand, grupul format din agentiile Hello Consumer Interaction (campanii instore, evenimente speciale) si Hello Communication (comunicare integrata), si-a lansat divizia Foodwise, prima divizie de pe piata locala specializata in comunicare pentru alimente si bauturi. De fapt, majoritatea angajatilor sunt concentrati pe aceasta divizie, pentru Foodwise lucrand 16 din cei aproape 20 de salariati ai grupului.

Lansarea diviziei a venit ca urmare a faptului ca foarte multe dintre proiecte erau in zona de food&beverages, cele trei antreprenoare avand experienta bogata in segmentul acesta.

80-90% dintre clientii grupului sunt din zona de food&beverages

“Am facut un audit de brand si am realizat ca 80-90% dintre clienti sunt din segmentul alimentar si al bauturilor. In lume sunt foarte multe agentii specializate pe domenii, dar la la noi sunt doar pe farma si auto. Iar noi faceam realizam proiecte in acest segment, dar nu o spuneam. Acum, creand aceasta divizie specializata suntem obligati sa facem si mai mult. Vrem sa fim cei care <<dicteaza>> tendintele in domeniu pentru ca exigentele si planurile noastre sunt destul de mari. Chiar si recrutarile noastre din ultimele luni au fost tot in zona aceasta”, spune Marilena Istratescu (foto dreapta).

Printre clientii grupului se numara Ursus Breweries (Ursus, Timisoreana, Ciucaș), PPD Romania (cu J&B, Johnnie Walker, Smirnoff, Tazovsky Vodka, Campari, Cinzano, Aperol), Coca-Cola HBC, FrieslandCampina, Lactalis, Hame.

De la lansarea diviziei Foodwise, in urma cu doua luni, grupul a mai castigat doi clienti.

Citeste si:

Pentru acest an, Marilena Istratescu estimeaza un business total de 1,1-1,2 milioane de euro, Foodwise urmand sa genereze circa 700.000 de euro din aceasta cifra de afaceri. Cresterea este determinata de castigarea de clienti noi, dar si de proiectele clientilor existenti.

Cel mai greu an a fost 2013

„Anul acesta am simtit o revenire. Anii trecut au fost destul de provocatori. De la lansarea noastra in 2010, cel mai greu a fost in 2013. Noi am crescut destul de mult la inceput, pentru ca in 2011-2012 piata arata inca bine. Dar in 2013 a fost provocarea de a genera proiecte pentru o echipa mai mare. Fiecare an a fost fost greu, dar si frumos. Clientii au inceput sa fie precauti in 2009, apogeul a fost in 2013, iar acum este mai mult curaj si deschidere in a investi in comunicare”, spune Cristina Diaconescu-Pirlitu (foto stanga), creative partner si cofondator a grupului Hello.

Grupul deruleaza mai multe proiecte, printre care unul cu Institutul de Bioresurse Alimentare ceea ce ar putea duce la introducerea unui produs nou de catre un client al Foodwise.

De-a lungul celor cinci an grupul a crescut mai ales prin recomandari, la un moment dat managementul renuntand sa mai participe la pitch-uri cu un numar mare de agentii, adica acele licitatii la care sunt invitate mai mult de cinci-sase companii.

O altfel de munca cand primesti bani pentru un pitch pierdut

“Decent ar fi sa participe 2-3 agentii. Cu sapte agentii ce sanse ai? E frustrant si neconstructiv. Companiile cheama multe agentii pentru ca nu ii costa nimic. Noi, o singura data am fost platiti pentru munca la un pitch pe care l-am pierdut. In strainatate se practica si ar fi bine sa fie asa si la noi. Pentru ca plata pentru un pitch te responsabilizeaza altfel", afirma Istratescu.

Datorita proiectelor numeroase in zona de alimente si bauturi, grupul a lucrat foarte mult pentru multinationale. Insa, printre brandurile romanesti pentru carea a comunicat se numara sucurile naturale Iconic Juices si programul de nutritie Iconic Detox, ambele lansate de Camelia Sucu, si pubul Ciao Bar&Amici.

Antreprenorii trebuie sa ii lase pe marketeri sa decida pentru zona de comunicare

Pentru ca au lucrat mai ales pentru companii mari, dar ele sunt antreprenoare si-ar dori mai multi clienti locali.

„Vrem sa lucram cu firme romanesti pentru ca avem empatie cu companiile locale, noi suntem in antreprenoriat si am experimentat acest lucru. Insa, fata de multinationale, companiille romanesti au nevoie de un plus de proceduri si de un flux coerent de decizii. De asemenea, noi ne pozitionam in zona de consultanta, suntem un consultat pentru businessul lor. Daca antreprenorii nu inteleg acest lucru, nu se poate. Este important sa delege si sa aiba un departament de marketing, un om care sa fie scolit si care sa aiba putere de decizie. Directorul general nu trebuie sa intervina in marketing. Sunt oameni buni pe piata. Chiar daca isi iau un om la inceput de cariera pe care il platesc mai putin. Treaba antreprenorului este sa inventeze produse si servicii, nu sa ia deciziile de marketing”, afirma Diaconescu.