Astfel, Google Adwords va obtine anul acesta venituri de circa 33 milioane de euro, mai mult cu 5,5 milioane de euro fata de 2015.

Al doilea canal care atrage bugete pe piata de digital este zona de display, mai exact jucatorii romani din domeniul publishing-ului. Cei mai mari publisheri online, in functie de afisari, sunt Pro TV, Mediafax si Ringier.

„Clientii care incep acum sa se promoveze online merg catre google pentru ca sunt foarte atrasi de datele de performanta, clientii vechi raman in zona de display advertising pentru imagine, vizibilitate”, explica Andreea Dinescu (foto), deputy managing director in cadrul Initiative.

Citeste si:

Jucatorii locali din publishing vor avea anul acesta venituri de 21 milioane de euro, inseamnand 32% din intreaga piata de digital.

Facebook- venituri de aproape 7 mil. euro

Pe locurile urmatoare se afla Facebook - cu venituri estimate la 6,8 milioane de euro (10,7% din piata), Yahoo- 1,63 milioane de euro (2,8%) si programmatic buying- 1,6 milioane de euro (2,5%).

„Anul acesta programmatic buying creste cu 70%, Google cu 20%, iar Facebook cu 45%. In zece ani, digitalul va ajunge sa insemne 35% din piata de media, in contextul in care va continua sa creasca anual cu 12-13%”, a adaugat Dinescu.

Video, vedeta Internetului

Anul acesta bugetele pentru digital vor inseamna 18% din intreaga piata de media, adica 64 de milioane de euro dintr-un domeniu estimat la circa 351 de milioane de euro.

„Toate activitatile scad pe Internet, mai putin video. Noua vedeta este continutul video. Youtube are o crestere de 150% in ceea ce priveste afisarile pe mobil”, a mai spus Andreea Dinescu.

Printre activitatile care scad se numara cautarea de informatii, utilizarea e-mail-ului si a retelelor sociale, citirea de stiri, jocuri online sau utilizarea forumurilor.

Anul acesta intreaga piata de media va ajunge la circa 351 de milioane de euro, in crestere cu 6% fata de 2015.