Compania germana EMI, care a cumparat anul acesta ziarele locale \"Ziarul de Iasi\" si \"Obiectiv de Vaslui\", va investi in Romania cateva zeci de milioane pentru extinderea afacerilor pe piata presei scrise, internet si radio, a spus Silviu Ispas, reprezentantul EMI in Romania citat de NewsIn.
Ispas, care este reprezentantul European Media Invest (EMI) in Romania si directorul general al regiei de vanzari ARBOmedia, a declarat pentru NewsIn ca EMI Deutschland va investi o suma cuprinsa intre "20 si 80 de milioane de euro, posibil si mai mult", pentru a se extinde pe pietele mentionate.

El nu a facut o estimare concreta a dimensiunii si destinatiei investitiei, dar a precizat ca valoarea acesteia este "in acest moment limitata si depinde de dezvoltarea proiectului". EMI a cumparat in luna iunie a acestui an un pachet de 86% din "Ziarul de Iasi", iar la finalul lui noiembrie a anuntat achizitia unui pachet de 51% din "Obiectiv de Vaslui".

Obiectivul declarat al companiei germane EMI, detinuta de regia de vanzari ARBOmedia AG (din Germania), este acela de a detine participatii in companii ce editeaza cotidiane locale in peste 20 de judete din Romania, dar si de a lansa titluri noi pe piata.

In proiectul de extindere in presa locala sunt vizate, in special, publicatiile al caror spatiu publicitar este vandut de ARBOmedia (cu acelasi actionar ca si EMI). In prezent, ARBOmedia Romania gestioneaza spatiul de publicitate in 40 de publicatii locale autohtone din 38 de judete din tara, printre care se numara "Monitorul de Alba", "Observator Aradean", "Ziarul de Bacau", "Crisana" si "Monitorul de Botosani", potrivit reprezentantilor regiei.

ARBOmedia mai administreaza spatiul publicitar in peste 200 de spatii media, precum televiziuni tematice (Hallmark, U, Jetix), reteaua nationala InStoreTV, Radio Total, 17 publicatii nationale si peste 180 de website-uri.

Cel mai mare competitor al EMI in presa locala este Inform Media (o companie de presa straina), iar cel mai puternic este PubliMedia (parte din Media Pro si detinuta majoritar de Adrian Sarbu), potrivit lui Ispas.

In acest moment, Inform Media este prezenta in sase judete in partea de vest a Romaniei - Bihor, Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timis, Satu Mare, potrivit site-ului companiei. Principalele produse sunt cotidianele "Timis Expres", "Arad Expres", "Jurnal Bihorean", "Timpul", "Cuvantul liber", "Adevarul de Arad" - in limba romana; "Bihari Naplo" si "Szatmari Friss Ujsag" - in limba maghiara; saptamanalele de mica publicitate "Publitim" si "Bazar Bihorean". Compania detine si o serie de portaluri specializate.

Compania de presa PubliMedia, care editeaza, printre altele, "Ziarul financiar" sau "Gandul", detine sapte ziare locale: "Ziarul Clujeanului", " Clujeanul", "Banateanul", "Bihoreanul", "Sibianul", "Ieseanul" si " Hunedoareanul", potrivit directorului general al PubliMedia, Cosmina Noaghea.

Despre planurile de extindere ale PubliMedia in presa locala in 2007 - companie in care Ispas vede drept cel mai puternic competitor pentru EMI - Noaghea a spus ca "avem planuri de consolidare si dezvoltare a retelei de ziare locale". Noaghea nu a dezvaluit care sunt aceste planuri, dar a precizat ca acestea "nu au legatura" cu ambitiile declarate ale EMI pentru presa locala. "Nu ne-am schimbat strategia in functie de intentiile lor", a declarat Noaghea, pentru NewsIn.

Compania germana EMI are ca actionar majoritar regia de vanzari de publicitate ARBOmedia AG -Germania (80%) si a fost infiintata in Romania in martie 2006.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri