Libertatea este lider, audienta Evenimentului egalata de Jurnalul, Gazeta si Pro Sport joaca eternul derby
Cel de-al 11-lea val de masuratori al SNA (Studiul National de Audienta), realizat sub egida Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), releva miscari importante pe piata ziarelor nationale. Dupa zece valuri de masuratori, in care ordinea cotidianelor in functie de audienta parea batuta in cuie, iata ca rezultatele din ultima cercetare (ian.2004 ian.2005) agita apele din acvariul presei. Topul audientei este dominat autoritar de cotidianul Libertatea, cu o medie de 1.122.500 cititori pe editie.

Desi a inregistrat o scadere cu 1% a audientei fata de valul anterior (oct. 2003 oct. 2004), Libertatea se afla la mare distanta de restul titlurilor din SNA. Palpitant este ceea ce se intampla pe pozitiile imediat urmatoare: Jurnalul National a atins audienta ziarului Evenimentul Zilei.

Ambele cotidiane au in jur de 709.000 de cititori pe editie, Evenimentul Zilei pastrand un avantaj (daca se poate numi avantaj!) de doar 300 de cititori fata de jurnalul lui Marius Tuca. Oricum, diferenta se afla in marja de eroare a studiului, astfel incat se poate spune ca cele doua ziare au ajuns sa alerge cap la cap.

Datele comparative intre ultimele doua valuri de masuratori sunt in favoarea Jurnalului National.

Daca audienta Evenimentului a scazut cu 19 mii de cititori pe editie, cea a Jurnalului a crescut cu 126 mii de cititori, adica 21,5 procente. O alta modificare importanta s-a produs in ierarhia ziarelor de sport. Gazeta Sporturilor a atins o medie de 513 mii de cititori pe editie, cu 2% mai mare decat audienta din valul precedent (oct.2003 oct.2004). Rivalul sau, Pro Sport, are 498 de mii de cititori, cu o scadere de trei procente fata de masuratoarea precedenta. Este pentru prima data in istoria SNA cand audienta Gazetei urca peste cea a Pro Sport.

Rivalitatea dintre cele doua ziare poate fi comparata cu cea dintre Steaua si Dinamo. De aceasta data, derby-ul din etapa cu numarul 11 din SNA a fost castigat de Gazeta Sporturilor. Cu siguranta ca toata suflarea editorilor de presa implicati in SNA si lumea publicitatii va urmari in viitoarele valuri de masuratori lupta dintre cele doua perechi de rivali: Evenimentul Zilei versus Jurnalul National (un fel de derby Real Madrid Barcelona, asta ca sa continuam comparatiile pe gustul microbistilor) si Pro Sport Gazeta Sporturilor. Pe scurt: Ringier versus Dan Voiculescu.

A doua jumatate a ierarhiei ziarelor nationale se prezinta in nota obisnuita: scaderi de audienta. Cu o singura exceptie: Ziua care a avut o usoata crestere. In perioada amintita, Adevarul a ajuns la o medie de 408 mii de cititori pe editie, cu 0,8% mai putin decat in valul precedent. Foarte interesante se anunta urmatoarele doua-trei valuri de masuratori in ceea ce priveste evolutia audientei acestui ziar, tinand cont de plecarea echipei lui Cristian Tudor Popescu. Numarul de cititori de ziare nationale cuprinse in valul 11 al SNA a fost de 2.037.900, cu 19% mai putin decat in valul trecut si cu 17% mai mic decat cel din valul 9 (iul.2003 iul.2004). Aceasta scadere este surprinzatoare, daca amintim ca in perioada acoperita de masuratori, ian. 2004 ian. 2005, am avut doua campanii electorale (locale si generale). Este ciudat cum intr-o perioada social-politica foarte agitata interesul romanilor a fost mai mic decat in vremurile obisnuite.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri