Diferentele insa, sunt foarte mari. Daca filmele postate pe YouTube nu sunt intotdeauna foarte calitative ca si imagini expuse, cele ale Joost sunt de inalta rezolutie. Insa, daca pe YouTube poti gasi multe filme postate de utilizatori, Joost nu beneficiaza decat de o retea, site-ul fiind sarac in continut. "Am construit aceasta platforma de la 0, cu gandul la companii precum Viacom in minte”, a precizat co-fondatorul Joost, Janus Friis, citat de presa internationala.

Filmele de pe Joost sunt de fapt ore intregi de programe inregistrate de pe retelele de cablu ale Viacom, precum MTV, Comedy Central, Black Entertainment Television si Spike, la fel si filme facute de studiourile Paramont.

Joost, care a fost initial numit Venice Project, a fost conceput anul trecut de catre Janus Friis si Niklas Zennstroem, care au creat si reteaua de file-sharing Kazaa si serviciul de telefonie pe internet Skype, care acum este detinut de eBay Inc.

Pana acum, modelul de furnizare al publicitatii pe Joost este de trei pana la sapte secunde de publicitate sau pop-up-uri. Printre advertiserii beta se numara T-Mobile, Maybelline si Phillips. Ideea pe care se merge este sa existe un singur furnizor de publicitate pe fiecare piesa de continut, a mai precizat Clark.

Citeste si:

Ca si pe celelalte site-uri, bannerele sunt interactive si ofera utilizatorilor mai multe informatii prin link-ul atasat in spate. Serviciul este de asemenea folosit pentru ca are posibilitate eficienta de targetare. “Combinam aficient ce este mai bun de la partea de web si ce este mai bun din TV”, a mai spus Clark.

Cheia intelegerii dintre Viacom si Joost consta in faptul ca Joost a promis Viacom siguranta copyright-ului, a precizat directorul executiv al Viacom, Philippe Dauman. David Clark, directorul de vanzari a retelei MTV International, care coordoneaza 20 de angajati ai Joost, a precizat ca “piata pentru filme pe internet este mult mai mare decat cea a YouTube, si daca vom avea succes, vom fi plasati printre primii acolo unde oamenii cauta mereu filme online”.

Joost a incheiat intelegerea cu Viacom la cateva saptamani dupa ce compania a trimis notificari in legatura cu violarea drepturilor de autor, catre YouTube. Joost are incheiate si alte contracte cu companii precum Havoc, National Geographic si Steve Case-backed Lime.

Sunt lucruri la care insa trebuie sa se mai lucreze. Tinerii care au descoperit Joost s-au plans de durata mare de descarcare a informatiilor si de cantitatea redusa a continutului.