Strategia este una de atac si are in vedere doua obiective: pe de o parte atragerea de noi consumatori, cu accent pe segementul de varsta 13 -25 ani, pe de alta parte cresterea frecventei de consum in randul consumatorilor actuali.

“Frutti Fresh este unul dintre primele branduri aparute pe piata bauturilor racoritoare carbogazoase. In timp el a evoluat, dar contextul prezent a dictat intinerirea targetului de consumatori. Tinerii sunt cei mai mari consumatori ai categoriei, iar Frutti Fresh, in mod firesc, incepe sa se orienteze mai mult si catre ei”, spune Adinel Tudor, senior partner Trout&Partners Consulting.

Noua miscare strategica a fost declinata intr-o prima etapa la nivel de produs, eticheta si ambalaj. In cea de-a doua etapa, diferentiatorul “mai tanar” a devenit vizibil si la nivel de comunicare: TV, OOH si print, etapa in care s-a colaborat cu agentia de publicitate Friends Advertising. Campania de comunicare pentru 2007 va fi una complexa si de amploare.

Elaborarea strategiei a urmat cei 4 pasi consacrati ai metodei de lucru Trout&Partners: studierea contextului competitiv, identificarea celei mai potrivite pozitionari pentru brandul Frutti Fresh, gasirea argumentelor de sustinere a acestei pozitionari si formularea recomadarilor de comunicare catre Friends Advertising.

Citeste si:

Noua strategie Frutti Fresh vine in contextul in care piata bauturilor carbogazoase si-a incetinit ritmul de crestere, apropiindu-se de maturitate. Din acest motiv, competitia pe aceasta piata este extrem de acerba.

“Pe fondul pierderii de consumatori si/ sau scaderea frecventei de consum prin saltul la categoria superioara ca beneficii percepute (still drink, juice sau nectar), cresterea categoriei bauturi carbonatate va fi din ce in ce mai lenta iar pe termen mediu (3 ani) putem asista la stagnarea sau chiar scaderea volumului acestei categorii. Prin urmare, provocarea este cu atat mai mare atat pentru noi, cat si pentru European Drinks”, explica Adinel Tudor.

Piata bauturilor racoritoare va ajunge la 817 mil. euro in acest an, in crestere cu aproape 12% fata de anul trecut. In volum, cresterea prognozata a consumului de soft drinks (bauturi racoritoare si apa minerala) este de 6%. Categoria de bauturi carbogazoase non-cola este dominata de baturile cu aroma de portocale. Frutti Fresh este unul dintre cei mai importanti jucatori pe categoria bauturilor carbogazoase cu aroma de fructe, detinand pozitia de leader pe multe dintre arome

Trout & Partners este o retea internationala de consultanta in strategii de marketing, fiind expertul si liderul global incontestabil al pozitionarii si diferentierii. Biroul de la Bucuresti este ultimul deschis din cele 23 de birouri din intreaga lume. In Romania Trout & Partners lucreaza cu European Drinks, Banca Transilvania, Fan Courier si Tiriac Imobiliare.