Decizia de vanzare a ghidurilor TV a fost determinata de considerente strategice. Analiza atenta a evolutiei acestui segment de reviste (ghidurile TV) in Europa arata clar ca afacerea care are la baza informatii despre programele TV capata de la o zi la alta un caracter din ce in ce mai industrializat. Competitia este tot mai puternica in furnizarea de listinguri de programe TV si se concentreaza in special in media electronica. Pe termen lung, numai acei jucatori foarte mari si foarte focalizati pe acest segment vor reusi sa-si mentina o pozitie proeminenta si sa profite de dimensiunea lor internationala si de sinergiile pe care le pot crea.

Astfel, Grupul Bauer Publishing va prelua revistele de programe Euro Televizia, Tele Magazin si TV Max din Slovacia, TV Max, TV Plus, TV Revue si Tydenik Televize din Republica Ceha, precum si TV mania si TV Satelit din Romania. Suplimentele ghiduri TV ale ziarelor editate de Ringier nu vor fi vandute impreuna cu revistele.

Partile au convenit pastrarea confidentialitatii in ceea ce priveste pretul tranzactiei.

Toate contractele de munca ale angajatilor ce lucreaza la unul din titlurile de mai sus vor fi preluate de catre Bauer Publishig Group. Tranzactia dintre cele doua grupuri media reprezinta consolidarea unei mai vechi cooperari de tip joint-venture in segmentul revistelor, atat in Romania (din 2000), cat si in Ungaria (din 2003).

In Romania, Bauer si Ringier au o experienta de cooperare de succes de aproape 7 ani. Acestea editeaza impreuna Bravo si Bravo Girl!, ambele fiind lideri de piata in segmentele pe care le ocupa. Datorita succesului operational obtinut de catre Ringier Romania pentru aceste doua titluri dedicate tinerilor, Bauer Publishing House a decis sa acorde echipei de succes a companiei Ringier Romania coordonarea operatiunilor si pentru cele doua ghiduri TV (TV mania si TV Satelit) pe care le-a achizitionat. Prin urmare, atat pentru angajatii cat si pentru partenerii si pentru clientii Ringier Romania noua organizare nu va aduce nicio schimbare majora.

Citeste si:

Bauer Publishing Group editeaza 166 de reviste si are un total de 6.550 de angajati in paisprezece tari. In segmentul ghidurilor TV, Bauer Publishing Group detine o cota de piata de 46.9 procente si – cu un tiraj de 8.7 milioane de copii – este lider de piata in Europa; pozitia sa se va consolida in continuare prin achizitia noilor titluri.

Cu o medie de aproape 110,000 de exemplare vandute pe editie (conform BRAT), TV mania este nu doar cel mai vandut ghid TV din Romania, dar si una din primele 5 cele mai bine vandute reviste din Romania. Lansata in octombrie 1998 intr-o piata in care existau deja reviste de acest tip, TV mania a reusit sa creasca constant si sa isi adjudece pozitia de lider de piata. La randul sau, TV Satelit a demonstrat una dintre cele mai armonioase evolutii. In prezent, este singurul ghid TV bilunar din Romania si realizeaza vanzari de aproape 80,000 de exemplare pe editie. TV Satelit a fost lansat in 1992 ca un titlu local si a intrat in portofoliul Ringier in vara anului 2002.

Titlul elvetian Tele, precum si TV4 si TV2, toate editate pana in prezent de catre Ringier – vor aparea incepand cu 1 iulie 2007 sub conducerea Axel Springer Publishing House. Echipa de 27 de angajati elvetieni va fi preluata de catre Axel Springer. Suplimentul TV din Elvetia va fi realizat in continuare de catre Ringier si Tamedia.

Springer este cel mai mare editor de ziare din Germania si a treia cea mai mare editura media. Cu peste 170 de ziare si reviste in 33 de tari – precum si cu un numar total de 9,733 de angajati – Axel Springer este o companie media de talie internationala. TV8, care apare in partea de vest a Elvetiei, va ramane in portofoliul Ringier Romandie.