"Viziunea noastra pe termen lung este ca oricare participant sa poata sa isi faca cunoscute comentariile, pe care noi le vom publica alaturi de articolele referitoare la subiect. Comentariile vor fi publicate in intregime si needitate, insa marcate ca atare, pentru ca cititorii sa isi dea seama ca citesc parerile unor indivizi, si nu relatarea jurnalistilor", se arata pe blogul companiei Google.

Potrivit analistului John Murrell, citat de Financial Times, noul proiect initiat de Google ar putea sa le displaca organizatiilor mass-media. Acordul incheiat intre acestea si Google News presupune ca agregatorul de stiri poate prelua fragmente din articole in schimbul traficului pe care il ofera site-urilor originale de stiri. Daca va incepe sa isi construiasca propriul continut editorial, cladit in jurul produselor profesionale ale altora, Google le cere utilizatorilor sa ramana pe site-ul sau timp mai indelungat.

Aceasta miscare ar plasa Google News intr-un rol editorial activ, la pachet cu toate implicatiile legale si cu volumul de munca necesar. Citirea si trierea comentariilor, validarea identitatii expeditorilor si publicarea comentariilor presupun multa munca si timp, pentru care ar fi nevoie de o intreaga echipa. Proiectul Google nu se va concretiza asa cum spera oficialii companiei, a declarat John Murrell, pe blogul personal.

Web 2.0. este directia spre care Google se indreapta incepand cu achizitia lui YouTube, anul trecut. Eric Schmidt a depus numeroase eforturi in ultimul an pentru a convinge organizatiile media de sine statatoare ca Google este un partener de incredere, pe termen lung. Insa experimente ca acesta trimit mesaje clare ca gigantul isi construieste de unul singur o audienta rivala, pe care nu se sfieste sa o cultive bazandu-se pe munca altora.