“Suntem in primul an al unei repozitionari. Ne cauta clientii, nu mai mergem la pitch-uri”. Asa se poate rezuma succesul Babel Communications, prima agentie de publicitate din Romania specializata in domeniul constructiilor. “In momentul de fata e greu sa nominalizam un client care nu este din domeniul constructiilor, iar pe cei care sunt din alt domeniu ii legam de conceptul de casa, de pilda JVC. Lucram cu ei de cel putin patru ani”, spune Calin Diaconu.

Majoritatea clientilor Babel sunt nume importante pe piata autohtona a constructiilor: Henkel Romania, Policolor, Praktiker, Bosch, insa proiectele gestionate de Babel se extind si in alte sectoare, pentru clienti ca JVC, Scop Computers, Acer, Alexandrion. De ce totusi, aceasta orientare spre sectorul constructiilor?

“In primul rand, pentru identitate, suntem o agentie romaneasca 100%, infiintata in urma cu zece ani. Apoi, intamplarea a facut ca primul nostru client sa fie pe materiale de constructii. Este si astazi in portofoliul nostru”, declara Diaconu, referindu-se la Policolor, unul din primii jucatori care au asigurat vizibilitatea companiilor de constructii pe piata publicitara in 1999, prin aparitia spot-ului Spor, a carui creatie a fost realizata de agentia Grafix, in timp ce partea de media a fost asigurata de Babel.

“Pozitionarea ne-a cautat pe noi in masura in care noi am crezut in ea si in masura in care am acceptat-o”, afirma Diaconu, constient de posibilele aspecte negative in aceasta pozitionare. Acestea implica creativitatea, destul de refractara in campanii publicitare pentru game de produse de genul vopselurilor, adezivilor sau a altor materiale de constructii, pe care Babel a cautat sa o transforme in “creativity that sells”. Au existat si altfel de spoturi, cum este cel creat pentru Alexandrion cu ocazia Jocurilor Olimpice.

Insa pariul pus de Babel pe industria constructiilor este pe deplin justificat de cresterea anuala semnificativa a pietei, de peste 25%, dar si sezonalitatii si preferintelor consumatorilor romani. Brand-urile din constructii au ridicat miza atunci cand au ales sa devina si mai vizibile la televizor si chiar pe stadioane, sustine Diaconu, evocand ca tinta a acestor campanii meseriasii care urmaresc meciurile de fotbal.

Misiunea Casa, un proiect de 1,5 milioane de euro

Proiectul Misiunea Casa, in prezent un jucator important pe segmentul canalelor de informare multi-channel pentru domeniul amenajarilor, a luat fiinta in 2003, dezvoltandu-se intr-o platforma media care cuprinde o emisiune tv, o revista, un show la radio, o televiziune online si un portal de internet specializat in constructii si amenajari interioare. Comunitatea online insumeaza 18.000 de utilizatori inregistrati si aproximativ 200.000 de afisari pe saptamana. Lunar, 100.000 de utilizatori acceseaza misiuneacasa.ro pentru a se informa in acest domeniu.

Pe viitor, proiectul Misiunea Casa va contine si un serviciu juridic, in cooperare cu un cabinet de avocatura. “Un loc unde sa se gaseasca raspunsuri”, enunta Diaconu, estimand un buget de comunicare de 200.000 de euro in urmatorul an, pentru Misiunea Casa.

Proiectul mediatic sustinut de Babel Communications a inregistrat o dublare a veniturilor in acest an, ajungand la 1,5 milioane de euro, incluzand activitatile echipelor de meseriasi si distributia. “Ne vom mentine la 15.000 de cititori (n.r - ai revistei ) si vom atrage mai multi cititori pe Internet”, ne-a declarat Diaconu, mizand pe ascensiunea online-ului in urmatorii ani.

Noi proiecte media in 2008

In acest sens, Babel a realizat “primul portal de cautare pentru operatiuni dedicate constructiilor”, in tehnologia similara a portalului video YouTube. Aflat in faza de testare, mctv.ro prezinta in filmulete de cateva minute corecta executare a celor mai intalnite operatiuni de exterior si interior. Demararea acestui proiect a insemnat, ca si in cazul Misiunea Casa, educarea consumatorilor romani in ceea ce priveste constructia si amenajarea spatiilor. Cu alte cuvinte, “simti nevoia sa te convingi ca se lucreaza bine”.

Nevoia unor astfel de proiecte se justifica si prin lipsa profesionistilor din Romania. “La nivelul anului 2007, problema principala in constructii este forta de munca”, enunta Diaconu. Astfel, pentru corecta informare a clientilor si membrilor sai, Babel a dezvoltat o retea de merchandiseri la nivel national, cu 60 de colaboratori in tara, care acopera 200 de magazine de constructii de prima marime. Acestia transmit informatii importante din piata, sustine directorul general al Babel Communications.

Citeste si:

Un alt proiect activ este site-ul construction-briefly.ro, momentan “un agregator de stiri din domenii ca imobiliare, retail, constructii”, potrivit declaratiilor lui Vlad Merticaru, PR Manager Babel Communications. Site-ul isi propune sa ofere un produs media consistent , evocand tendintele reglementarile si noutatile de pe aceste piete adiacente.

Anul 2008 va aduce si alte surprize pentru Babel. “Vom participa la EFI 2008”, ne asigura Diaconu, vorbind despre cel mai recent spot al agentiei, pentru CT83, adezivul pentru polistiren creat de Henkel. Mai mult, agentia pregateste un nou proiect, Maini de aur, “care are ca scop principal identificarea meseriasilor cu adevarat profesionisti din Romania”.

Forumistii vor avea si ei motive de bucurie, agentia pregatindu-le inca cinci intalniri cu cele mai puternice companii din constructii. Prima intalnire de acest gen dateaza din mai, in cadrul desfasurarii ExpoConstruct din Bucuresti, a doua desfasurandu-se la Craiova, unde cel mai important partener a fost Henkel, secondat de Akzo Nobel si Kontirom by Arcelor Mittal.

Din Romania, in Bulgaria si Serbia

“In 2007, am fost primii care au facut un show de televiziune care sa dureze un an de zile”, afirma Diaconu, confirmand exportul de succes al formatului Misiunea Casa si peste hotare. In 2005, Babel Communications a inaugurat in Sofia sucursala Babel OOD Bulgaria, avand ca parteneri Ceresit, Praktiker, Gealan, prezenti si in piata bulgara.

Misiunea Casa poate fi urmarita in Bulgaria pe Nova TV, iar proiectul, deja de succes, va continua cu lansarea site-ului si a revistei aferente in 2008. “Piata este ceva mai mica decat Romania, iar numarul de posturi TV mult mai putine”, enunta Diaconu, adaugand totusi similaritatile intre cele doua piete, ceea ce explica exportul Misiunea Casa. Piata bulgara este in definitiv “o piata in care se construieste cu aceeasi frenezie”.

Concret, Misiune Casa a inregistrat in acest an venituri de un milion de euro, o dublare fata de anul precedent, daca ne gandim ca in 2006 cifra se situa undeva la 475.000 de euro.

Popularitatea emisiunii a determinat conducerea Babel la o strategie pe termen lung, incluzand si extinderea in Serbia. Pentru acestea, este nevoie de un partener solid. “Managementul trebuie sa fie al partenerului local”, ne-a impartasit Diaconu.

Babel in cifre

Babel Communications estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 5,8 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent, cand s-au inregistrat 5,1 milioane de euro, conform datelor furnizate de AdRating (NewsIn).

Infiintata in 1998, Babel Communications este prima agentie de publicitate din Romania specializata in domeniul constructiilor. Exceptand domeniul publicitatii, Babel s-a implicat si pe turism, prin Babel Tours, in constructii prin Babel Construct si in mass-media prin Misiunea Casa. Pe plan extern, Babel Communications a demarat un proiect de regionalizare a activitatii, inaugurand la Sofia, in 2005, sucursala Babel OOD Bulgaria.