Chiar daca oamenii de marketing se arata tot mai interesati de acest domeniu al PR-ului, afacerile in domeniu vor cunoaste o crestere mai redusa in acest an, conform AdAge.com.

Majoritatea agentiilor chestionate de Consiliul Firmelor de Relatii Publice intrevad o crestere mai lenta a pietei de PR, comparativ cu ultimii ani, cand a existat o perioada in care s-a inregistrat un boom pe aceasta piata. Spre deosebire cu situatia existenta in Statele Unite, la noi, pentru 2008, s-a estimat o crestere la nivelul veniturilor agentiilor cu 30% si a intregii industrii cu pana la 50%, potrivit specialistilor chetionati recent de Wall-Street.

Astfel, in Statele Unite, se anunta o crestere mai redusa a pietei de PR, pentru anul 2008, cuprinsa intre 8 si 10%, fata de anul trecut, cand cresterea anuala a fost de 12,3%, iar in 2006 de 13,9%.

Pe de alta parte, in Romania, domeniul va inregistra o evolutie promitatoare, folosindu-se in primul rand de cresterea economiei generale, de maturizarea proceselor de comunicare si de cresterea competivitatii la nivelul diferitelor industrii.

Citeste si:

Dupa cum era de asteptat, directorul consiliului din breasla a pus accent pe cifre. “Ne cladim pe baza unui an formidabil, promitator, iar cu cat exista tendinta de marire, cu atat devine mai complicat sa obtinem o crestere mai mare in procente, mai semnificativa”, a declarat Kathy Cripps, presedintele Consiliului Firmelor de Relatii Publice. “Cresterea este ajutata de numarul mare de angajari pe care agentiile le fac, care este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut, precum si de cresterile in domenii ca sanatate si tehnologie”, a mai mentionat Cripps.

Aceasta crestere scazuta anuntata pentru anul 2008, de doar 8%, ar putea avea ca si cauza probleme de ordin economic la nivel global, dupa cum a afirmat vicepresedintele Matt Shaw. “Am fost surprins cand am vazut aceste previziuni destul de optimiste, din punctul meu de vedere. Exista probleme rezultate din economie si o multime de oameni care vorbesc despre o perioada de retragere, lucru pe care nu-l putem ignora pur si simplu”, a mentionat acesta.

Pe de alta parte, Andy Polansky, presedinte al Weber Shandwick, a spus: “Principalii nostri clienti nu au indicat nici o retragere in privinta bugeturilor. De fapt, unii dintre ei isi cresc cheltuielile in arii precum CSRul”. La fel, in Romania, piata de PR a cunoscut o crestere puternica anul trecut prin intermediul sectorului CSR, in care “doi dintre clientii nostri au facut, impreuna, investitii de peste 1,5 milioane de euro in programe pentru comunitatile in care activeaza”, dupa cum a afirmat Sorana Savu, Senior Partner Premium Communication.

Ca multe alte sectoare de business, PR-ul a cunoscut o perioada de inflorie in 2002 si in urmatorii cinci ani de la lansarea propriu-zisa a acestuia. Desi pentru anul acesta agentiile nu sunt chiar atat de optimiste, totusi, marketerii care doresc sa-si maximizeze profiturile de pe urma activitatilor de PR, fac ca aceasta slujba sa devina tot mai apreciata.