Heureux a declarat ca inca nu se poate vorbi despre marketing digital, pana cand jucatorii din Romania nu se vor alinia la standardele din alte tari. Potrivit lui Heureux, creativitatea exista in Romania, insa nu suficient de puternic pentru a se discuta de o piata a marketingului digital, care ar trebui sa fie rupta de mediile traditionale, asa cum se intampla, in Statele Unite sau in Marea Britanie.

Cele mai mari bugete pentru 2008 in marketingul online vor fi alocate in motoare de cautare, care vor prelua 40-45% din investitiile preconizate anul acesta, iar restul va reveni brandingului, enunta Heureux.

Presedintele IAB Europa crede ca marketingul digital a devenit un domeniu care a luat locul mediilor traditionale de comunicare, iar conceptul de new media starneste tot mai multe controverse la momentul actual.

"O componenta a mediei digitale o constituie notiunea de brand, iar marketerii interactioneaza in acest nou spatiu digital, care nu numai ca aduce beneficii de ordin material acestora - serviciile oferite costand mai putin -, dar face ca informatia sa ajunga mai repede la utilizatori, pentru ca noile media sunt mai rapide si mai accesibile", considera Alain Heureux.

In opinia presedintelui IAB Europa, noile canale de media, impreuna cu marketingul sau advertisingul, nu fac altceva decat sa creeze, in final, un loc propice pentru a construi branduri. Acest lucru se explica prin faptul ca oamenii pot interactiona mult mai bine folosind aceste canale de comunicare, care au evoluat si au situat tehnologia in acel spatiu in care, imbinata cu partea creativa, teoretizeaza un nou produs al marketingului digital – brandul.

Citeste si:

Interactivitatea a devenit un cuvant cheie pentru numeroase optiuni pe care le ofera new media, evoluand de la diseminarea rapida a accesului la Internet, la digitalizarea noilor media si la convergenta din media.

Pentru a dezvalui relatia existenta intre industria de new media si industria de marketing sau de advertising, trebuie sa pornim de la a stabili inca de la inceput ceea ce aduce nou notiunea de convergenta in media. "Multe companii isi vor digitaliza serviciile si produsele si se vor concentra asupra operatiunilor facute in principal in mediul digital, pentru ca majoritatea consumatorilor sunt concentrati in mediul online. Televiziunile si advertiserii se vor muta in spatiul digital atunci cand acestia isi vor da seama de faptul ca noul mecanism tehnologic aduce imbunatatiri intregului sistem de marketing, fiind mai eficient decat mecanismul traditional", a afirmat presedintele IAB Europa.

Totodata, publisherii vor fi constienti ca trebuie sa se indrepte spre online atunci cand vor vedea ca publicul lor tinta isi petrece mai mult timp pe Internet decat urmarind televizorul. Potrivit eMarketer, cu cat tehnologia evolueaza si problemele acestei ramuri sunt depasite, cu atat televiziunea computerizata va face conexiunea sa fie mai viabila si mai placuta pentru numarul mare de consumatori si cu atat se va extinde, atragand un si mai mare numar de utilizatori.

Alain Heureux este presedinte al IAB Belgia de 5 ani, iar din ianuarie 2007 este presedinte al IAB Europa si are o experienta de peste 20 de ani, punand bazele a numeroase companii pe tot cuprinsul Europei, precum grupul CPM - specializat in field-marketing, marketing direct si vanzari.