In timp ce 70% dintre americani considera ca jurnalismul este un element important care contribuie la imbunatatirea vietii acestora, 64% sunt nemultumiti de calitatea pe care o are in comunitatile din care apartin.

De asemenea, Internetul se detaseaza de mediile traditionale, cum sunt ziarele si televiziunea, 48% dintre cei chestionati declarand ca principala lor sursa de informare si de preluare a stirilor o constituie mediul online. Acesta inregistreaza o crestere de 40% comparativ cu anul trecut, potrivit analistilor eMarketer.

Siteurile sunt cea mai agreata sursa de preluare a informatiilor, 86% dintre americani declarand acest lucru. De asemenea, 77% dintre respondenti au afirmat ca urmaresc stirile de la televizor, 74% au declarat ca asculta radioul si 70% au plasat ziarele ca surse importante care furnizeaza stiri.

Preferinta pentru mediul online vine in special din partea tinerilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani. 55% dintre acestia considera Internetul o metoda importanta de informare, in timp ce 35% dintre cei cu varsta peste 65 de ani se informeaza in continuare din mediile traditionale, conform datelor citate de eMarketer.

Citeste si:

“Ne confruntam pentru a doua oara in acest an cu o criza in jurnalismul american, care se dovedeste mult mai serioasa decat provocarile lansate in afacerile din acest domeniu”, declara Andrew Nachison, cofondator al iFOCOS.

“Americanii recunosc valorile pe care le promoveaza jurnalismul si sunt nemultumiti de ceea ce li se ofera”, a adaugat Nachison.

Generatia traditionala a media, in prezent, este devansata de serviciile online. Companiile traditionale de stiri trebuie sa investeasca in produse si servicii noi, dar si in calitatea, gradul de influenta si impactul pe care ar trebui sa le aiba informatiile transmise, este de parere cofondatorul iFOCOS.

Internetul reprezinta nu doar o sursa importanta de furnizare a stirilor, ci este considerat, de catre 32% dintre respondenti, si cel mai de incredere mijloc de informare, releva studiul Zogby Interactive Poll.