Pentru a aplica, participantii sunt invitati sa rezolve testul de admitere, disponibil pe blogul programului. Testul, compus din 10 intrebari, este conceput astfel incat sa evalueze potentialul candidatilor, fara sa le ceara cunoasterea mecanismelor utilizate in industria de publicitate.

“Cea mai mare asteptare a noastra de la fiecare test e sa contina ceva la care NU ne asteptam. Ceva surprinzator, care sa aiba impact emotional si vizual. Cel mai slab cotate sunt exact testele care trateaza «publicitar» fiecare subiect” a declarat Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director la McCann Erickson, si mentor in cadrul programului. “Daca am vrea sa vedem publicitate asa cum o vedem acum la televizor, in ziare sau la radio, nu ne-am mai obosi sa cautam talente noi, probabil am continua olimpiada nationala de crescut artificial salariile, care a inceput in industrie de cativa ani incoace. Noi insa incercam sa crestem in primul rand calitatea muncii, tocmai cu ajutorul acestor oameni noi”, a adaugat Dumitrescu.

Desi principalul obiectiv al programului nu este recrutarea, McCann Erickson va oferi, la sfarsitul fiecarei editii, doua internship-uri celor mai talentati participanti, fie ei inscrisi individual, sau in echipa. De asemenea, pentru a sprijini eforturile industriei de a construi un punct de reper pentru nivelul de pregatire al tinerilor care isi doresc sa lucreze in publicitate, agentia le va oferi participantilor editiei curente McCann Creative Mentorship doua burse la Scoala ADC*RO, cu conditia ca acestia sa promoveze testul de admitere respectiv.

McCann Creative Mentorship este un proiect al agentiei McCann Erickson. Infiintat in 2007, programul este dedicat pregatirii tinerilor care urmaresc un job in departamentul de creatie al unei agentii de publicitate si se desfasoara online, prin intermediul blogului. Programul este colectiv, si nu individual, fiind deschis si echipelor deja formate. Mecanismul programului consta in rezolvarea unor briefuri lunare, participantii primind feedback, apoi, de la directorii de creatie ai agentiei.