Consumatorii romani si-au desemnat marcile care au cel mai mare impact asupra lor. „Regina“ este marca Ariel. Dintre marcile romanesti reputate, pe podium se afla Dacia si Arctic.

Potrivit studiului „Top Brands 2005“, realizat de Synovate si prezentat in cadrul ‘’Strategic 2005’’, pentru romani, Ariel este cea mai de impact marca de pe piata, aproximativ 40% dintre respondenti mentionind acest nume in mod spontan. Locurile urmatoare sint ocupate de Colgate si Nokia, cu 39% si 26% mentiuni spontane. Comparativ cu anul trecut, se pare ca marele perdant din punct de vedere al popularitatii este Coca-Cola, care a trecut de pe prima pozitie pe locul patru. „Exista marci care au trecut de granita categoriei din care fac parte. Ariel comunica un anumit stil de viata. Spune despre consumatoare ca este moderna si stie sa-si pastreze doza de preocupari si pentru familie“, explica Alina Socolov, senior research executive in cadrul Synovate, motivul pentru care romanii isi aduc aminte in mod instantaneu de Ariel. Pe categorii de produse, premiantii sint Bergenbier, la bauturi alcoolice, Coca-Cola, la bauturi nealcoolice, Philips la electronice si electrocasnice, BCR, la segmentul de banci si Asigurari, si Dacia la sectiunea Automobile.

Topul brandurilor romanesti

Cu toate ca in primele 20 de marci din topul brandurilor de impact nu figureaza nici un nume romanesc, exista si marci autohtone de care romanii isi aduc destul de bine aminte. Astfel, Dacia conduce in clasamentul marcilor romanesti cu notorietate cu peste 45% de mentiuni spontane din partea respondentilor. La o distanta de aproape 18 procente de prima plasata urmeaza Arctic, iar pozitia a treia a fost ocupata de BCR. La mai putin de un an de la lansare, si Logan se afla in topul marcilor autohtone, situindu-se pe pozitia a patra. „Prezenta Daciei pe primul loc este explicabila prin faptul ca este familiara si are o prezenta lunga pe piata“, mai sustine Socolov potrivit careia, raportat la „Dacia“, „Logan este un pas inspre modernizare“.

Ce vor romanii

TopBrands 2005 nu reflecta care sint cele mai cumparate marci din Romania, prezinta numai acele nume care au o anumita relevanta pentru romani, ii defineste sau ii evidentiaza in raport cu ceilalti. „Consumatorii romani devin din ce in ce mai exigenti cu brandurile. Au inceput sa prefere acele marci care spun ceva despre ei, le construiesc o identitate a lor. Nu mai aleg neaparat o marca sa ii integreze, ci mai degraba o marca in stare sa ii scoata in evidenta“, descrie reprezentanta Synovate consumatorul roman.