In 2008, campaniile de succes ale anului trecut vor fi evaluate de un juriu format din reprezentanti de seama ai industriei de comunicare, de specialisti in market research si de directori de marketing din cele mai reprezentative companii de pe piata romaneasca. Ponderea ridicata pe care o au oamenii de marketing in componenta juriului reflecta deschiderea festivalului catre comunitatea de business, depasind limitele unui festival al industriei de advertising.

Anul acesta, juriul Effie Romania va fi prezidat de Thomas Moradpour, Europe CSD (Carbonated Soft Drinks) Marketing Director PepsiCo International, care va aduce un plus de valoare si expertiza competitiei. Thomas Moradpour coordoneaza activitatile de marketing ale PepsiCo International in cadrul biroului din Londra, dupa ce a ocupat mai multe functii in departamentele de marketing ale PepsiCo International in Franta si in biroul regional din Anglia.

Cei 70 de membri ai juriului vor vota sub termenii de confidentialitate si anonimat impusi de o declaratie semnata inaintea demararii procesului de jurizare. Membrii juriului nu vor juriza cazurile inscrise de propria agentie sau companie si, de asemenea, nu vor evalua cazuri cu provenienta din acelasi sector al industriei de business in care acestia activeaza.

Cazurile inscrise in competitie vor fi jurizate in doua etape, respectiv pe 12 si 13 mai. In prima etapa de jurizare, cazurile vor fi evaluate in mod individual, fara a fi comparate cu celelalte inscrieri din aceeasi categorie. In vedere obtinerii unui punctaj cat mai mare, cazurile inscrise trebuie sa prezinte obiective bine stabilite si sa faca dovada ca acestea au fost indeplinite sau chiar depasite. In aceasta prima faza vor fi evaluate stategiile de marketing si media, ideea creativa si rezultatele obtinute iar cazurile cel mai bine punctate vor fi shortlist-ate pentru urmatoarea etapa de jurizare.

Citeste si:

Cea de-a doua etapa de jurizare va evalua doar cazurile selectate pe short-list si va avea in vedere atat executiile creative cat si eficienta de marketing. In procesul de notare, se va efectua media intre punctajul obtinut pentru brief-ul de participare si punctajul obtinut pentru executiile creative, cu o pondere de doi la unu pentru brief-ul campaniei.

In cursa pentru un premiu Effie pot fi inscrise campanii care s-au desfasurat in perioada ianuarie 2007 – decembrie 2007 pentru toate categoriile de concurs in afara de Sustained Success, pentru care rezultatele campaniei trebuie sa dateze din ianuarie 2005 si sa includa si anul 2007.

Campaniile pot fi inscrise in competitie pana la data de 1 mai 2008 si vor fi centralizate de Millenium Communications - agentia organizatoare, iar castigatorii trofeelor vor fi anuntati in cadrul Galei de Premiere care va avea loc in data de 15 mai 2008.

Cea de-a cincea editie locala a premiilor Effie este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si organizat pentru al doilea an consecutiv de agentia Millenium Communications.