Influența virusului Covid asupra publicațiilor de content marketing cu o diviziune pe industrii - analiza bugetelor

Izbucnirea pandemiei a provocat decelerarea economiei și scăderea bugetelor pentru marketing și publicitate. Consecințele financiare ale Covid sunt resimțite de companiile din toate industriile. Cum au folosit industriile content marketingul pentru a combate criza și cum și-au alocat rațional bugetele de marketing? Ce sucursale au crescut și care și-au diminuat bugetele pentru content marketing? Regăsim toate aceste lucruri în analiza de mai jos, care s-a bazat pe date concrete, provenite de pe platforma de conținut WhitePress.

Să începem cu datele puse la dispoziție de IAB Europe în aprilie 2020. Într-un sondaj realizat în rândul a 183 de experți din întreaga Europă cu privire la influența COVID asupra industriei de publicitate și marketing digital, companiile din următoarele segmente au declarat cheltuieli sporite pentru publicitate: sănătate, FMCG, divertisment, vânzări, calculatoare și electronice. Alte industrii intenționează să își crească bugetele pentru publicitate în trimestrul al treilea al anului 2020.

sursa: https://iabeurope.eu/knowledge-hub/iab-europe-poll-results-the-impact-of-covid-19-on-our-industry/

Industria divertismentului electronic și-a crescut bugetele

Să separăm numărul de publicări de content marketing în ramuri individuale, comparând lunile februarie și mai. În acest context, vom folosi informațiile furnizate de platforma de marketing WhitePress (https://www.whitepress.ro/), care a fost mediator publicitar între editori și agenții de publicitate, în 50 de industrii, timp de 6 ani. Datele acumulate prezintă raportul dintre numărul de publicări din mai 2020 și februarie 2020 are o bază de peste 10.000 de publicări. Să ne concentrăm mai întâi pe industriile care și-au intensificat numărul de publicări și să încercăm să răspundem de ce s-a întâmplat astfel.

Jocurile video au înregistrat cea mai mare creștere a numărului de publicări dintre toate industriile. Creșterea publicărilor din mai a atins chiar și 28%. Într-un raport întocmit de SuperDateResearch de Nielsen Company, furnizorul de informații de piață de top din domeniul jocurilor, indică faptul că cheltuielile din această industrie au atins un nivel record de 10,5 miliarde USD în aprilie 2020, iar cheltuielile vor continua să crească.

Carantina și instituțiile blocate, cum ar fi școlile și grădinițele au amplificat obiceiurile legate de jocuri. În timp ce stau acasă, copiii și părinții au adoptat mai des această formă de petrecere a timpului liber. Nefiind posibil să ne întâlnim față în față, încercăm cel puțin să interacționăm cu ceilalți prin Internet sau să ne petrecem timpul cu ceilalți membri ai casei, așezându-ne relaxați împreună în fața unui singur ecran. Producătorii de jocuri au simțit această nevoie a consumatorilor și au crescut bugetele pentru content marketing.

O altă industrie care a înregistrat o creștere ridicată a publicațiilor este gătitul - o creștere cu 14% în comparație cu perioada anterioară pandemiei. Închiderea restaurantelor, limitările liberei circulații și mult mai mult timp liber ar putea influența creșterea activității utilizatorilor de Internet, iar acei utilizatori ar fi putut începe pregătirea propriilor mese folosind rețete de pe Internet și videoclipuri YouTube.

Imediat după gătit, pe următorul loc de pe listă se află muzica, cu o creștere de 12% a publicărilor dacă comparăm lunile mai și februarie. Anularea festivalurilor și concertelor a mărit baza de utilizatori a platformelor de streaming precum Spotify și Tidal. Numărul de publicări din industria de lifestyle a crescut de asemenea, comparativ cu perioada anterioară pandemiei, dar numai cu aproximativ 3%.

Subiectul sex și erotică, cu o creștere de 2% a publicărilor, arată că utilizatorii de internet în timp ce stau acasă au nevoie și de alte tipuri de divertisment în afară de muzică și mâncare. Proprietarii de magazine sexuale au reacționat la schimbarea nevoilor utilizatorilor și și-au transferat activitățile pe Internet, crescând vânzările în magazinele electronice.

Logistică, marketing și dezvoltare personală - bugetele au crescut și ele

Industria logistică a înregistrat o creștere cu 24% a numărului de publicări atunci când s-a comparat perioada anterioară pandemiei cu luna mai 2020. Popularitatea din ce în ce mai mare a cumpărăturilor pe Internet a creat o nouă provocare pentru industrie - nevoia livrării mărfurilor comandate cât mai rapid și cât de sigur posibil în contextul unei cereri în continuă creștere.

Exemplele sunt la îndemână. Piața a reacționat eficient la provocare - s-au dezvoltat servicii complet noi, precum livrarea în aceeași zi, implementate încet dar sigur, de ex. de Decathlon. InPost, o companie poloneză bine-cunoscută, a prezentat „coletul de weekend”, datorită căruia putem primi produsele comandate sâmbăta și duminica fără costuri suplimentare. Informațiile din raportul Polska Izba Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w czasie kryzysu 2020” (Camera Poloneză de economie electronică, „Comerțul electronic în perioada crizei din 2020”) indică faptul că 38% dintre respondenți au efectuat achiziții online în timpul carantinei.

Datele de pe piețele internaționale sunt și mai optimiste. Daniel Zhang, CEO al Alibaba, a numit pandemia „lebăda neagră”. În timpul carantinei, serviciul de vânzări din China a cunoscut o dinamică de creștere de 38% în comparație cu aceeași lună din 2019. Amazon, UberEats și DoorDash au înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă a cererii, datorită capacității dezvoltate de a livra produse și servicii direct la client. Noi metode de livrare a mărfurilor achiziționate sunt implementate în întreaga lume, cele mai importante fiind transportul cu vehicule autonome și livrarea fără mâini (de exemplu, prin drone).

O altă industrie care a înregistrat o creștere a numărului de publicări este marketingul și publicitatea. Companiile care operează în acest domeniu au creat cu 12% mai multe publicări în luna mai decât în februarie. Agențiile de publicitate și departamentele de marketing au reacționat rapid la schimbări și au pregătit noi strategii de content marketing. Această industrie ar putea transfera cu ușurință toate activitățile sale pe Internet, deoarece mare parte a acestora se desfășurau deja online. Mai mult, industria are la dispoziție mulți specialiști cu experiență în real time marketing, foarte solicitat în prezent, și au oameni care înțeleg subiectul.

Psihologia și dezvoltarea personală au înregistrat, de asemenea, o creștere a numărului de publicări cu 4% comparând lunile februarie și mai. Cu mai mult timp petrecut acasă, mai multe persoane au început să acorde atenție sinelui lor și potențialului lor și au început să caute pe Internet informații despre dezvoltare personală. Riscul de a pierde locuri de muncă i-a făcut pe mulți internauți să caute modalități de a-și spori competențele sau de a dobândi altele noi. Companiile au simțit interesul și cererea din ce în ce mai mare pentru e-traininguri, ceea ce a dus la creșterea publicărilor online.

Noi tehnologii, cultură și artă, sănătate și medicamente - aceste industrii și-au diminuat cheltuielile cu CM

Tehnologia IT și noile tehnologii au înregistrat o scădere a numărului de publicări cu 3% în dacă comparăm lunile februarie și mai. Virusul Covid a determinat producătorii de dispozitive (computere, tablete, smartphone-uri) să-și reducă activitatea pe Internet. În fiecare criză economică, se observă o reducere rapidă a cheltuielilor cu echipamentele. Aceasta este o metodă ușoară pentru multe firme pentru a obține rapid economii și pentru a-și asigura rentabilitatea într-o perioadă scurtă de timp. Industria a identificat noi posibilități de dezvoltare de software și ajustarea noilor tehnologii la realitatea în schimbare (mai multă finanțare pentru cloud și infrastructură). Totuși, vor fi ele folosite în mod eficient? Nu vom ști până în al treilea trimestru al acestui an.

Cultura și arta au înregistrat o scădere și mai mare - numărul publicărilor a scăzut cu 7% față de luna februarie. Proprietarii instituțiilor culturale - după cinematografe, teatrele și expozițiile au fost închise - nu au reușit să-și transfere activitățile în mediul online. Această industrie poate înregistra o creștere după epidemie, dar trebuie să treacă prin întregul proces de digitalizare.

Sănătatea și medicina au înregistrat, de asemenea, o scădere a numărului de publicări (cu 9%) comparând lunile mai și februarie. Facilitățile medicale închise și limitările de mișcare au dus la anularea eforturilor de content marketing într-o măsură semnificativă. Doar un număr mic de companii au început să își transfere activitățile pe Internet.

Nunți, evenimente, educație și turism - cele care au pierdut cel mai mult, cu bugetele cele mai reduse

Cei care au pierdut cel mai mult din cauza virusului Covid sunt nunțile și evenimentele, educația și turismul. Haideți să aruncăm o privire asupra acestor trei industrii, deoarece, în cazurile lor, sunt variabile și cauze complet diferite ale bugetelor reduse pentru publicitate pe Internet.

Nunțile și evenimentele au cunoscut o scădere cu 17% a numărului de publicări față de luna februarie. Scăderea era de așteptat - interdicția reuniunilor de grupuri și posibilitatea de a fi amendați i-au obligat pe polonezi să anuleze toate ceremoniile. În plus, lipsa unei date precise a încetării interdicției a făcut imposibilă planificarea activităților de marketing.

Numărul publicărilor în învățământ a scăzut cu 20% în luna mai față de februarie 2020. Principalele probleme pentru această industrie includ: lățimea de bandă, comunicarea bidirecțională, lipsa competențelor digitale în cazul unor profesori și lipsa de acces la conexiune la Internet cu bandă largă pentru un anumit procent din societatea poloneză. Posesorii de platforme de învățare la distanță au ratat oportunitatea de a crește activitatea de publicitate pe Internet. Aceasta arată deficiențe semnificative pe care ar trebui să le concentreze industria, chiar și în perioada vacanței de vară, astfel încât acest fenomen negativ să nu se repete în septembrie. În Polonia, aceste două industrii nu au bugete mari și, ca atare, lipsa bruscă a fluxului de resurse înseamnă, de obicei, anularea tuturor cheltuielilor pentru publicitate.

Un fenomen diferit apare în industria turismului ai cărui reprezentanți sunt agenții turistice, hoteluri, sectorul MCE - întâlnire, stimulent, conferință, expoziție - această ramură raportat o scădere și mai severă, deoarece numărul publicărilor a scăzut cu 21% în comparație cu perioada dinainte de pandemie. Asociația Global Business Travel estimează pierderi globale la un nivel de 820 miliarde de dolari. Aceasta reprezintă 54% din totalul cheltuielilor estimate pentru călătoriile de afaceri în 2020. Industria încearcă să se protejeze în social media, de ex. cu activități care utilizează hashtag-uri precum #SaveTourism, solicitând schimbarea datelor în loc să anuleze călătoriile. Cu toate acestea, situația din Polonia și din lume este încă foarte proastă, iar industria continuă să experimenteze scăderi. Organizația Mondială a Turismului Națiunilor Unite estimează că Covid va duce la o scădere a numărului de călători chiar cu până la 80%. Cel mai probabil, nimic pozitiv nu se va întâmpla pentru această industrie până în 2021.

Trenduri europene - bugetele pentru advertising online încă pozitive

Studiile AdEx Benchmark, realizate în 28 de țări europene, arată că activitățile de marketing online continuă să își crească rolul în zona de publicitate europeană de la an la an.

sursă:https://iabeurope.eu/wp-content/uploads/2020/06/IAB-Europe_AdEx-Benchmark_2019_2020_FINAL_03.06.20.pdf

În 2020, publicitatea online a înregistrat o creștere de 12,3% pe piața europeană, iar valoarea sa a fost de 64,8 miliarde de euro. În 2019, o creștere cu două cifre pe 21 de piețe a fost observabilă an de an în privința cheltuielilor de marketing online. Această tendință devine din ce în ce mai puternică în Polonia, lucru confirmat și de studiile realizate de IAB Polska / PwC AdEx - în 2019, cheltuielile pentru publicitatea online pe piața noastră au fost de aproape 5 miliarde de PLN. Aceasta înseamnă o creștere a finanțării cu aproximativ 500 mln PLN față de anul trecut.

Experții susțin că publicitatea online nu doar că va suferi cel mai puțin din cauza recesiunii cauzate de pandemia de COVID-19, dar va juca și un rol cheie în depășirea crizei.

Trenduri internaționale - care sunt industriile emergente?

Raportul Internet Trends de Mary Meeker - fondatorul Bond Capital - este „Sfântul Graal al industriei tehnologice”. Ediția acestui an este dedicată coronavirusului și influenței sale asupra afacerilor, comportamentului consumatorilor și tehnologiilor. Cea mai importantă concluzie a celebrului analist este că companiile care erau vizibile anterior online se confruntă mult mai bine cu situația actuală - își consolidează poziția și cresc bugetele de marketing. Meeker prezice că tehnologia, vânzările, sănătatea, medicina și logistica vor fi principalele industrii care vor depăși cu succes criza. Mai mult, platformele care furnizează alimente și mâncare în mod similar cu Instacart sau DoorDash vor continua să crească. Există un motiv pentru care 2020 a fost numit deja anul „serviciilor la cerere” și „livrare la ușă” - companiile vor obține beneficii de la aceste soluții pentru o lungă perioadă de timp după terminarea epidemiei.

source: https://www.bondcap.com/report/onw/

În ceea ce privește publicările de content marketing, epidemia de coronavirus s-a dovedit a fi o provocare în specificarea și verificarea conținutului postat pe internet. În ciuda crizei, industriile nu au renunțat, luptă pentru fiecare utilizator, sprijinind procesul de poziționare și recunoaștere a brandului. Merită subliniat faptul că unele dintre industrii conduc în cursa pentru consumatori (divertisment, transport), în timp ce altele rămân în urmă (educație, turism).

Referindu-ne la datele europene - IAB a estimat în raportul său că ramura de sănătate își va crește bugetul cel mai semnificativ în perioada Covid. Cu toate acestea, datele obținute prin WhitePress nu confirmă această idee - segmentul a suferit o scădere de 9% a numărului de publicări. Estimările din zona de divertisment au fost confirmate - IAB a indicat că companiile din acest segment vor cheltui cu 35% mai multe resurse pentru publicitate în timpul pandemiei. Desigur, industria jocurilor video a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de publicări - 28% comparativ cu luna februarie. Istoria ne învață că fiecare criză scoate la iveală noi lideri și îi elimină pe cei care se adaptează cel mai puțin la noua situație. Nici acum nu va fi altfel. Cei care se adaptează eficient la schimbări vor avea prima șansă de a forma grupul de lideri ai societății post-coronavirus.

Autor: Monika Karolczyk, WhitePress

Referințe:

https://iabeurope.eu/knowledge-hub/iab-europe-poll-results-the-impact-of-covid-19-on-our-industry/

https://www.bondcap.com/report/onw/

https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2019/10/2020_B2B_Research_Final.pdf

https://www.superdataresearch.com/blog/worldwide-digital-games-market

https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/03/E-commerce-w-czasie-kryzysu-2020.pdf

https://iabeurope.eu/wp-content/uploads/2020/06/IAB-Europe_AdEx-Benchmark_2019_2020_FINAL_03.06.20.pdf

https://www.socialmediatoday.com/news/b2b-content-marketing-benchmarks-budgets-and-trends-2020-infographic/571516/

Setari Cookie-uri