In 2007, bugetele de publicitate cumulate din Africa, Orientul Mijlociu si alte regiuni mici au avut o majorare de 23,6% iar anul acesta dinamica lor a scazut la 12,4%, fiind depasita de cea a Europei Centrale si de Est.

Europa Centrala si de Est va atrage investitii publicitare de circa 34 miliarde dolari, suma ce plaseaza zona inaintea Americii Latine si Africa, Orientului Mijlociu, Asia Pacific si vestul Europei. Cele mai mari investitii in promovare vor fi realizate in America de Nord, piata crescand cu 3,7%, pana la circa 193 miliarde dolari.

Potrivit estimarii agentiei ZenithOptimedia, evolutia pietelor de publicitate din America de Nord si din Europa de Vest va fi de 3,8%, fata de 4,4% cat estimasera anul trecut. Restul regiunilor vor evolua cu 11,1% fata de 2007.

Piata de publicitate globala va atinge in acest an 495 miliarde dolari, in crestere cu 6,5%, fata de 2007.

Pentru urmatorii ani, ZenithOptimedia previzioneaza dezvoltarea pietei mondiale de publicitate, in special datorita dinamismului din Asia Pacific, Europa Centrala si de Est, din America Latina si Orientul Mijlociu.

Citeste si:

In 2010, investitiile globale in publicitate se vor ridica la 553 miliarde de dolari. Dintre tarile europene, Rusia va contribui cel mai mult la cresterea pietei de publicitate din perioada 2007-2010, cu o evolutie de aproximativ 92%, reprezentand opt miliarde de dolari. Rusia este urmata de Marea Britanie cu o dinamica de 4,5 miliarde dolari pentru aceeasi perioada. Evolutia de 14,8 miliarde dolari a pietei americane va contribui cel mai mult la cresterea globala a pietei de publicitate.

Raportul ZenithOptimedia arata ca in 2010 piata publicitara din Asia-Pacific o va depasi pe cea vest-europeana. In 2010 China va devansa Germania si va deveni a patra piata ca volum de publicitate din lume, cu investitii in de circa 24 miliarde de dolari.

Primele piete vor ramane Statele Unite, Japonia si Marea Britanie. Rusia va intra in topul primelor zece piete, fiind in 2010 a sasea ca volum, cu 17 miliarde de dolari.

ZenithOptimedia este parte a grupului Publicis, aceasta ocupand locul I in Europa in industria de publicitate, la nivel mondial, fiind al patrulea mare grup de comunicare din lume, si clasandu-se in SUA pe locul III.

Acesta este prezent in 229 de orase din 109 tari si are in prezent un numar de peste 35.000 de angajati.