Cercetarile releva faptul ca bugetele alocate de companii departamentelor de marketing, si, in speta, marketingului direct, au fost taiate drastic in lunile ianuarie si martie ale acestui an, in toata lumea, anticipand un viitor sumbru pentru 2008, scriu cei de la The Guardian.

Vanzarile mai mici decat estimarile, cheltuielile scazute ale consumatorilor si contextul economic din Marea Britanie au determinat scaderea investitiei bugetare in cadrul departamentelor de marketing, sustine studiul realizat de Bellwether.

Analistii se asteapta ca sumele totale alocate acestui domeniu sa creasca in 2008, chiar daca investitiile vor fi cu mult mai joase decat se prevazuse initial.

“Pana acum, declinul marketingului direct s-a reflectat, in parte, in sumele investite in zona online, zona care este din ce in ce mai mult privita ca un puternic instrument de marketing direct”, declara Jim Marshall, presedinte al Institutului Practicienilor de Advertising si presedinte Starcom.

“Mai mult decat atat, desi studiul reflecta un nivel scazut al investitiilor facute in domeniul publicitatii, exista, totusi, un apetit semnificativ in randul clientilor, care vor sa investeasca, in acest an, in activitati de marketing sau in evenimente majore si profitabile”, adauga acesta.

Sumele alocate evenimentelor, departamentelor de PR si de vanzari sau cercetarilor de marketing au cunoscut, in primele luni ale acestui an, cea mai profunda scadere in buget din ultimii doi ani, rezulta din studiul analistilor de la Bellwether.

Citeste si:

Astfel, in perioada amintita, 19% din companiile care au participat la studiu si-au marit bugetele alocate activitatilor de marketing, in timp ce 21% au reportat o decrestere acestora.

Reducerile bugetare au fost comune in special pe sectorul de bunuri de consum, in aria publica, in cea industriala, dar si in media si zona utilitara.

De asemenea, presiunile cauzate de profitul marginal au dus la o scadere a bugetelor de marketing, sustine Chris Williamson, autorul studiului elaborat de Bellwether.

“Sa nu pierdem din vedere faptul ca investitiile in domeniul marketingului se asteapta sa creasca in 2008, bugetele prevazute pentru acest an depasindu-le pe cele din 2007. Studiul celor de la Bellwether mai evidentiaza si faptul ca sumele investite in media, influentate de pregnanta Internetului, vor cunoaste o puternica accelerare in acest an”, sustine Robert Lerwill, directorul executiv al serviciilor de marketing din cadrul companiei Aegis.