“Am cumparat, in Elvetia, cel mai mare jucator de pe piata de Internet (n.r. – media swiss group). Vom investi in continuare in site-uri, in toate tarile in care suntem prezenti”, a spus Michael Ringier.

Si Martin Werfeli, CEO al Grupului Ringier, a subliniat necesitatea implementarii strategiei digitale, aceasta ocupand primul loc in planul de dezvoltare a grupului.

Dintre toate tarile europene in care Ringier are operatiuni, Romania a inregistrat, in ultimii trei ani, cea mai mare crestere a veniturilor din publicitatea online, cu un procent de 86%. Comparativ, incasarile in Spania au crescut cu 72%, iar cele din Germania, cu 63%.

Piata ziarelor a reprezentat 71% din totalul cifrei de afaceri raportate de Ringier Romania, in crestere cu 1% fata de 2006, in timp ce segmentul revistelor a reprezentat 19% din totalul cifrei de afaceri, mai putin cu 2% fata de 2006, potrivit lui Marius Hagger, director general Ringier Romania.

Principalele doua surse de venit ale companiei au fost vanzarile si publicitatea, contributia vanzarilor la cifra totala de afaceri fiind de 41% (mai mica cu 3% fata de 2006), in timp ce veniturile din publicitate au avut o cota de 45% (egala cu cota din 2006) din totalul de 53,1 milioane de euro.

Ringier Romania avea, anul trecut, pe intreaga piata a presei scrise, o cota de 59%, cu 65% pe segmentul ziarelor si 32% pe cel al revistelor.

Printre operatiunile realizate de Ringier Romania in 2007 s-au numarat asocierea cu trustul media Dogan pentru lansarea postului TV Kanal D, unde detine 25%. De asemenea, Ringier Romania a vandut cotidianul ProSport catre MediaPro si ghidurile TV catre editura Heinrich Bauer. In luna martie anul acesta, trustul de presa a intrat si in zona de CSR, prin infiintarea Fundatiei Ringier. Un alt plan pentru 2008 este constructia unei tipografii performante in apropiere de Bucuresti.

La nivel global, principalele mutari ale trustului de presa elvetian au vizat lansari, relansari, achizitii si remodelarea structurii interne. Astfel, de la 1 ianuarie 2007, boardul Ringier a inclus mai multi reprezentanti ai tarilor in care elvetienii au operatiuni.

Citeste si:

Miscarea anului, in viziunea lui Martin Werfeli, CEO Ringier, a fost preluarea a 80% din actiunile companiei media swiss – cel mai mare jucator din online-ul elvetian. media swiss ag are 350 de angajati si asigura activitatea operationala a portalului Scout24 si a directoarelor Gate24 din Elvetia.

Grupul s-a extins in zona de TV prin lansarea Kanal D in Romania si in zona de radio prin achizitia postului Radio Energy Zurich, in Elvetia. Tot in Elvetia, a fost relansat saptamanalul in limba germana SonntagsBlick si a fost lansata revista de fotbal si lifestyle Goal.

In Cehia a fost cumparat tabloidul Aha!, care a dus grupul la o cota de 10% din piata, si a fost construita una din cele mai moderne tipografii din Europa. In Serbia s-a lansat Alo!, care a devenit in scurt timp lider de piata, iar publicatia 24sata a fost repozitionata, pentru a i se largi publicul-tinta. Pe piata chineza au fost lansate doua saptamanale: Oriental Sky si Xinmin Bella.

Elvetia continua sa aiba cea mai mare contributie la cifra de afaceri a grupului Ringier. La nivel global, profitul Ringier a crescut cu 51,5%, la valoarea de 102,7 milioane de franci elvetieni (62,6 milioane de euro), in timp ce cash flow-ul a atins valoarea de 208,3 milioane de franci elvetieni, ceea ce reprezinta o crestere de 14,3%. Cifra de afaceri a crescut cu 9%, ajungand la valoarea de 1,458 miliarde franci elvetieni (889,3 milioane de euro).

Rata profitului marginal de 7% a crescut comparativ cu anul precedent, cand a fost de 5,1 %. La aceste rezultate au constribuit cei 7.016 de angajati la nivel global (cu 129 de angajati mai mult fata de anul precedent).

Ringier este prezenta in 10 tari, are peste 7.000 de angajati, editeaza peste 120 de ziare si reviste, produce aproximativ 20 de programe de televiziune si opereaza 50 de platforme online si 11 tipografii.

Grupul elvetian Ringier a intrat pe piata romaneasca in 1992, iar de atunci a devenit cea mai mare companie straina de publishing din Romania. Din portofoliul sau fac parte titluri precum Evenimentul zilei (cotidian reference), Capital (saptamanal de business), Compact (cotidian gratuit de Bucuresti), Libertatea (tabloid) si revistele Bolero, Libertatea pentru femei, Unica, Bravo si BravoGIRL.