Astfel, daca anul trecut 12% din populatia americana utilizatoare de servicii Internet detinea un blog, in acest an, procentul va urca cu 1%, pana la 25,2 milioane de utilizatori, iar in 2009 va atinge 28 de milioane de bloggeri.

In urmatorii cinci ani, piata blogger-ilor din SUA se va situa in jurul cifrei de 34,7 milioane de consumatori, potrivit eMarketer.

In plus, 67% din populatia americana care foloseste Internetul va citi bloguri, incepand cu 2012, cel putin o data pe luna.

In 2007, cifra celor care citeau bloguri in Statele Unite atingea 94 de milioane, iar in acest an va ajunge la 104,7 milioane de cititori, pentru ca, in 2012, sa se incadreze in jurul a 145,3 milioane de cititori de bloguri.

Cresterea acestui sector online se datoreaza, in mare parte, diversitatii temelor de abordare, care transforma blogurile in afaceri, dupa cum mentioneaza Paul Verna, senior analyst eMarketer.

Corelativ numarului mare de consumatori de bloguri, publicitatea din cadrul acestor pagini personale va atinge, in urmatorii cinci ani, 746 milioane de dolari (481 milioane euro), de la 283 milioane de dolari (182 milioane euro), cat s-a inregistrat anul trecut.

Citeste si:

Pentru 2008, valoarea publicitatii care targeteaza bloguri va atinge 411 milioane de dolari (265 milioane euro), conform opiniei analistului eMarketer.

“Un factor important care duce la cresterea blogosferei este orientarea de nisa a blogurilor”, adauga Verna.

Un blog (prescurtat de la expresia engleza web log, jurnal pe Internet) este o publicatie web ce contine articole periodice sau/si cu actualizare neintrerupta, ce au de obicei caracter personal.

Scopul blogurilor variaza foarte mult, de la jurnale personale si pana la arme publicitare ale campaniilor politice, ale programelor media sau ale diferitelor companii comerciale. De asemenea, ele variaza si in functie de autor, de la unul singur la o comunitate intreaga. Acestea pot constitui si o sursa importanta de venituri pentru cei care le administreaza.