In clasamentul realizat in functie de sumele brute investite in promovare, conduc cei de la Orange (Mobil Rom), cu 99,5 milioane de euro, fiind urmati de Cosmote cu aproape 92 de milioane de euro, Vodafone (Mobifon) cu 88 de milioane de euro, Romtelecom cu 80,4 milioane de euro si Germanos cu aproximativ 28,4 milioane de euro.

Si in cazul estimarilor nete, operatorul de telefonie mobila, Orange, ocupa primul loc, cu aproape 11,8 milioane de euro, pe ultimul loc in clasament aflandu-se tot Germanos cu aproape 2,9 milioane de euro. O schimbare de pozitie au facut-o cei de la Vodafone cu 11 milioane de euro, suflandu-le in ceafa celor de la Cosmote cu numai 0,7 milioane de euro.

Pentru promovarea telecomunicatiilor, in perioada ianuarie-decembrie 2007, s-au investit 388 de milioane de euro (valoare bruta) pentru difuzarea unui numar de 197 de mii de spoturi pe canalele TV, presa scrisa si radio.

Anul trecut, cei mai mari patru advertisieri din categoria telecomunicatii, respectiv Vodafone, Orange, Cosmote si Romtelecom au desfasurat intre 15 si 80 de campanii, fiecare.

In 2007, Orange a desfasurat peste 30 de campanii pentru promovarea ofertelor companiei si pentru lansarea unor noi produse si servicii, au declarat, pentru NewsIn AdRating, reprezentantii companiei.
Potrivit acestora, Orange Romania lucreaza cu agentiile de publicitate Leo Burnett si Tempo advertising pe partea de creatie si cu agentia de media, Initiative Media. Pentru anumite proiecte de PR, Orange colaboreaza si cu agentiile Lowe PR.

Citeste si:

"Operatorul Vodafone a derulat, anul trecut, peste 50 de campanii si peste 30 de campanii integrate", a declarat senior director, brand and marketing communications, Vodafone Romania, Paul Markovits. Potrivit acestuia, in anul 2007, Vodafone a lucrat cu grupul McCann Erickson, cu Prospero si JWT Romania.

Cosmote a derulat, anul trecut, peste 50 de campanii, atat proprii cat si impreuna cu partenerii acestuia de la Germanos, Internity si Romtelecom, potrivit Terezei Valcan, corporate affairs manager la Cosmote Romania. Potrivit acesteia, operatorul Cosmote colaboreaza cu agentiile Cohn&Jansen / Ashley&Holmes pentru partea de creatie, cu United Media pentru activitatile de media buying si cu V+O Communication pentru PR. Cosmote colaboreaza si cu agentia Skepsis pentru evenimentele pe care le organizeaza.

"Romtelecom a avut in jur de 15 campanii mari promovate in media", a declarat seful departamentului media al Romtelecom, Adrian Patarlageanu. El a mai spus ca, anul trecut, Romtelecom a lucrat cu agentiile de publicitate Grey si Headvertising, iar pe partea de media cu MediaCom (in 2008, contul de media fiind gestionat de agentia United Media).

NewsIn AdRating este o publicatie anuala, editata de agentia de presa NewsIn. Cel de-al doilea numar al publicatiei, care va fi lansat la sfarsitul acestei luni, vine cu o noua ierarhie atat pentru agentiile full service, cat si pentru agentiile specializate in planificarea si achizitionarea spatiului publicitar.

Publicatia este bilingva (romana - engleza), are peste 250 de pagini, este integral color si are un pret de 19,5 lei. Publicatia anuala NewsIn AdRating poate fi gasita, incepand cu data de 31 mai, la toate centrele premium de difuzare a presei din marile orase ale tarii.