Punctul forte al agentiei Leo Burnett a fost notorietatea in randul consumatorilor de publicitate, datorita careia a primit 151 de puncte.

In cazul celui mai important capitol al acestui clasament, cel al performantei in afaceri, Leo Burnett & Target au adunat 9 puncte la criteriul “Contributia la afacerea clientului”. Aici a fost devansata de TBWA\Merlin, care a acumulat 10 puncte si se afla pe pozitia a opta, cu un punctaj de 90 de puncte.

In ceea ce priveste Performanta de new business, Leo Burnett & Target a ocupat pozitia a cincea in Top 10 agentii full service, pe primul loc situandu-se Bigger Group cu 115 puncte.

Diferenta dintre McCann Erickson (145 de puncte), ocupanta locului doi in Top 10 agentii full service, si agentia Leo Burnett este data de criteriile Notorietate si Performanta de new business.

Bigger Group, care ocupa pozitia a treia, a acumulat in total 125 de puncte si a obtinut cel mai mare punctaj la categoria “Performanta de New Business”, insa nu a obtinut nici un punct la categoria “Contributie la afacerea clientului”.

Citeste si:

Agentia Tempo Advertising se situeaza pe pozitia a patra in top 10 agentii din clasamentul NewsIn AdRating, cu 117 puncte si este urmata de Propaganda cu 103 puncte, la o distanta mica de cei de la DDB Bucuresti (102 puncte) si Saatchi&Saatchi (101 puncte). Departajarea a fost facuta de dinamica afacerii si, respectiv, constanta in afaceri unde acestea au pierdut un numar semnificativ de puncte.

Punctajul maxim la categoriile “Contributia la afacerea clientului” si “Constanta in afaceri” a fost acordat celor de la TBWA\Merlin care s-au situat pe locul opt, cu 90 de puncte acumulate. Punctele slabe ale celor doua agentii au fost Notorietatea si dinamica in afaceri.

Cu 4 puncte diferenta, cei de la Papaya Advertising depasesc agentia Next Advertising, care a acumulat 79 de puncte. In acest caz, punctul forte al celor de la Papaya Advertising a fost dinamica si constanta acestora in afaceri.

NewsIn AdRating vizeaza, in primul rand, agentiile de media si publicitate carora le vorbeste despre cat de performante sunt si despre cat de dinamica este industria in care activeaza, dar nu ii uita nici pe clientii de publicitate carora incearca sa le dea o mana de ajutor in fundamentarea deciziilor de promovare.

Criteriul principal de ierarhizare si ordonare a agentiilor este performanta de afaceri, definta pe doua paliere: performanta financiara si mod de administrare a portofoliului de clienti. Intrucat performanta afacerii este cea care determina structura clasamentului, monitorizarea anuala pe care o intreprindem pentru a sustine acest demers, ne arata ca industria de publicitate este una dinamica, in care raportul de forta este determinat, in principal, de aspectele obiective.