Era tehnologica si-a pus amprenta asupra vietii adolescentilor americani cu varsta cuprinsa intre 12 si 17 ani, iar 85% dintre acestia au inceput sa utilizeze Internetul pentru a comunica in scop personal, prin folosirea mesajelor text, a serviciilor de Instant Messaging sau e-mail, dar si prin intermediul profilurilor create pe retele sociale, arata un studiu efectuat de Pew Internet.
De cele mai multe ori, interesul pentru tehnologie in randul adolescentilor se mareste datorita indemnurilor date de profesori in cadrul programului scolar. Acestia isi sfatuiesc elevii sa foloseasca Internetul pentru a avea acces la informatie si la inovatie, intrucat, dupa parerea lor, orice tanar din ziua de astazi trebuie sa inteleaga contextul tehnologic in care traieste, releva analistii Pew.

Astfel, 94% din numarul total de adolescenti din Statele Unite utilizeaza Internetul sau folosesc e-mail-ul. Totodata, desi mediul online este accesibil in proportie de 90% tuturor categoriilor sociale si economice, accesul este mai penetrant in anumite grupuri. De exemplu, populatia adolescenta de culoare alba sau tinerii care provin din familii cu venituri mari au mai degraba acces la Internet decat hispanicii sau decat cei care au un venit lunar scazut.

In plus, locul de unde este accesat Internetul de catre adolescenti determina si gradul de experienta pe care o capata acestia in mediul online. Totodata, viteza de conexiune, numarul de ore petrecut in medie in spatiul digital, prezenta anumitor filtre sau sisteme de siguranta de pe Internet, arata cat de experimentat este un adolescent cand vine vorba de tehnologie web.

Dintre tinerii utilizatori de Internet, 89% isi petrec timpul in mediul online fiind conectati de acasa, 77% fac acest lucru in scoli, 71% dintre ei acceseaza spatiul digital de la prieteni de acasa, iar 60% din sali de lectura, arata Pew Internet Research.

Asadar, scolile si bibliotecile joaca si ele un rol destul de important in ceea ce priveste furnizarea de Internet, mai ales in cazul minoritatilor si a adolescentilor americani care provin din familii cu un venit scazut.

Spre exemplu, 99% din tinerii cu varsta pana la 17 ani care au acces la mediul online si fac parte din familii care au un venit anual de 75.000 de dolari (47.817 de euro) sau mai mult, se conecteaza la Internet, in principal, de acasa, iar 74% la scoala, pentru ca doar 57% sa foloseasca Internetul dintr-o biblioteca.

In contrast, doar 70% dintre adolescentii care provin din familii cu un venit anual mai mic de 30.000 de dolari (19.127 de euro) acceseaza Internetul din propriile locuinte si, mai mult, 75% dintre acestia au acces la mediul online datorita scolilor, iar 72% bibliotecilor.

Pentru populatia minoritara din Statele Unite si pentru adolescentii cu venituri scazute, scolile si bibliotecile servesc drept sursa primara de acces la Internet. Daca 93% din adolescentii utilizatori de Internet folosesc acest spatiu din locatii diverse, scolile si salile de lectura constituie o sursa reprezentativa de conectare la spatiul digital pentru minoritari si pentru cei cu posibilitati materiale scazute.

Dintre acestia din urma, doar 56% se conecteaza la Internet de acasa, pentru ca un sfert (26%) din ei sa faca asta din scoli, iar 17% din alte surse.

Spre comparatie, doar 1% din adolescentii cu stare materiala ridicata utilizeaza spatiul online din alte medii decat de acasa.

De asemenea, un sfert din adolescentii americani de culoare folosesc tehnologia digitala, in principal, din scoli, pe cand 63% au acces la Internet de acasa.

Totodata, opt din zece adolescenti albi (81%) au ca sursa principala de conectare mediul in care locuiesc si doar 15% scolile.

Un alt factor care joaca un rol deosebit in accesul la Internet este varsta. Astfel, cu cat varsta utilizatorilor inainteaza, cu atat acestia incep sa foloseasca Internetul in scoli sau la un prieten/ruda, sustin cercetatorii Pew.

Conexiunea de mare viteza la Internet reprezinta, de asemenea, un punct forte pentru cei care acceseaza mediul online. De exemplu, doua treimi din adolescentii (66%) care au Internet de mare viteza in locuintele lor, sunt instariti sau de culoare alba.

Odata cu cresterea popularitatii actiunilor interactive, cum sunt blogging-ul sau retelele sociale, accesarea spatiului online a devenit o activitate zilnica pentru adolescenti, aproape doua treimi dintre acestia folosind Internetul cel putin o data pe zi (63%), iar mai mult de o treime (35%), de cateva ori/zi.

In plus, adolescentii albi sau cei instariti au acces de mai multe ori pe zi la Internet decat populatia minoritara sau decat cei care fac parte din categorii sociale mai putin instarite.

Astfel, 67% din tinerii albi folosesc Internetul cel putin o data/zi, iar negrii o fac in proportie de 53%, in timp ce 75% din cei bogati au acces zilnic la spatiul online, fata de 39% din adolescentii care provin din familii cu venituri anuale mai mici de 30.000 de dolari.

In momentul de fata, accesul la acest spatiu se datoreaza si posesiei de bunuri tehnologice. Sase din zece adolescenti (59%) detin un laptop sau un desktop.

De asemenea, fetele sunt mai predispuse decat baietii la activitati ce tin de socializare sau comunicare pe Internet, iar mai mult de jumatate (58%) detin un profil personal in cadrul unei retele sociale, cum sunt MySpace sau Facebook, 27% dintre adolescente tin un jurnal online sau au un blog, iar 11% intretin un site personal creat de ele.

Adolescentele domina blogosfera si site-urile sociale, 66% dintre utilizatorii web care intretin astfel de activitati sunt fete, in timp ce doar 50% sunt baieti, iar 34% din fete, versus 20% din baieti tin un jurnal online.

De cealalta parte, studiul efectuat de compania de cercetare de piata Gartner, desfasurat in ultimul trimestru din 2007, releva faptul ca cei mai multi utilizatori de Internet din lume folosesc acest spatiu in primul rand pentru cautari si pentru serviciile oferite de e-mail.

Dupa considerentele lui Elroy Jopling, analist Gartner, a aparut un nou fenomen, in care tinerii consumatori conduc Internetul catre o evolutie fireasca, sustinuti de diferitele tehnici de comunicare, socializare, amuzament sau informare.

“Aceasta categorie sociala nu ar trebui privita ca minoritate, ci ca precursoare a noului val inovator care va urma”, a declarat Jopling.

Studiul efectuat de cei de la Pew Internet Research s-a desfasurat in luna noiembrie a anului trecut, in colaborare cu American Life Project, pe un esantion de 700 de adolescenti americani cu varsta cuprinsa intre 12 si 17 ani, iar marja de eroare a statisticilor este de +/- 4,7%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri