“In prezent, digitalul aduce 50% din veniturile News Corp, iar in urmatorii ani se va ajunge la 75%. Avem o oportunitate foarte buna acum, cand ziarele o duc atat de prost”, a spus Murdoch, omul de afaceri care a cumparat in urma cu trei ani reteaua de socializare online MySpace, construindu-si astfel o prezenta puternica in online-ul global.

Vanzarile News Corp. au crescut cu 16% in cel de-al treilea trimestru al anului fiscal 2007/2008, atingand valoarea totala de 8,75 mld. euro (5,7 mld. euro).

Potrivit lui Murdoch, media ramane o afacere profitabila, in ciuda recesiunii mondiale. “Inflatia creste, dar creste si cererea pentru informatie. Companiile din toata lumea se dezvolta si vor dori informatii despre pietele lor 24 de ore din 24”.

“Sunt realist in legatura cu faptul ca inflatia creste si veniturile populatiei nu tin pasul cu aceasta crestere. Dar noi suntem intr-o pozitie foarte buna acum si a venit momentul sa apasam pedala”, a adaugat Murdoch. Anul trecut, News Corporation a achizitionat in schimbul sumei de cinci miliarde de dolari grupul de presa Dow Jones, care editeaza si cotidianul de afaceri Wall Street Journal.

In perioada negocierilor, se spunea ca jurnalistii de la Wall Street Journal se opun preluarii grupului Dow Jones de catre News Corp. La Cannes, Murdoch se arata incantat de relatia sa cu jurnalistii de la WSJ. “Sunt surprins de cat de cooperativi au fost majoritatea jurnalistilor de la Wall Street Journal. Iar reactia cititorilor a fost foarte pozitiva”, a spus Murdoch.

La fel ca si celelalte afaceri ale sale, achizitia Dow Jones a fost o miscare pe termen lung, o investitie pe care nu urmareste sa o amortizeze repede si cu orice pret. “Avem perspective pe termen lung atunci cand facem o investitie”, a spus Murdoch. “News Corp e foarte putin focalizat pe rezultatele trimestriale si isi gandeste miscarile pe termen lung. Asta e unul din motivele pentu care imi place sa lucrez aici”, a adaugat Peter Chermin, presedinte si COO News Corp.

La 77 de ani, Rupert Murdoch imbratiseaza inovatia sub toate formele ei, chiar si pe cea digitala. “Am vazut inovatia in ultimii 20 de ani. Insa inovatia accelereaza si tot ce s-a intampat in ultimii 15 ani se va intampla acum in doi-trei ani”, a spus Murdoch. “Interesul meu sunt serviciile digitale. Atat de multe se pot intampla in zona asta”.

Citeste si:

“E ceva ce ai vrut sa faci si n-ai facut?”, l-a intrebat Hamish McLennan, CEO Y&R, pe Rupert Murdoch. “Nu, nu cred. Paoate as fi vrut sa investesc in mai multe directii cand eram tanar. Dar, daca stau si ma gandesc, pe atunci nici nu aveam atatia bani de investit. Deci nu, n-am regrete.”

Magnatul australian Rupert Murdoch s-a nascut in 1931 in Melbourne, Australia. Tatal sau, Sir Keith Arthur Murdoch, era un influent proprietar de presa. La moartea acestuia, Rupert a preluat trustul de presa News Limited, pe care l-a dezvoltat prin achizitii si lansari. A lansat, printre altele, The Australian, primul cotidian australian cu circulatie nationala.

In 1968, Rupert Murdoch a cumparat ziarul britanic The News of the World, extinzandu-si astfel afacerile dincolo de granite. Un an mai tarziu, Murdoch a cumparat The Sun si i-a schimbat formatul intr-un tabloid, care vinde in prezent peste trei milioane de copii pe zi.

In anii ‘70, News Corp s-a extins in Statele Unite, cu produse ca New York Post si Sky Television, construind apoi reteaua Fox.

In 2005, compania lui Murdoch a cumparat reteaua de socializare online MySpace, iar in 2007 a achizitionat Dow Jones, editorul publicatiilor Wall Street Journal.

Cum a ajuns Rupert Murdoch cel mai influent magnat media

Cum a ajuns Rupert Murdoch cel mai influent magnat media

Cum a ajuns Rupert Murdoch cel mai influent magnat media

Ce ar face managerii romani in pielea miliardarului Murdoch?

Ce ar face managerii romani in pielea miliardarului Murdoch?

Ce ar face managerii romani in pielea miliardarului Murdoch?