Dupa ce nivelul economic a cunoscut o scadere in al doilea trimestru, paginile publicitare din revistele americane au realizat un declin de 8 procente, afisand pierderi materiale in venitul obtinut din reclamele la autovehicule, computere si echipamente conexe acestor produse, arata un studiu citat de New York Times.
Studiul releva faptul ca problemele din acest sector de industrie se agraveaza si se inmultesc pe zi ce trece. Paginile publicitare vandute revistelor din Statele Unite au cunoscut un declin de 0,8% anul trecut si au scazut apoi, in primul trimestru din 2008, cu aproximativ 6,4% fata de aceeasi perioada a anului precdent, pentru ca in in al doilea trimestru sa se micsoreze cu 8,2%.

In primele sase luni din 2008, paginile publicitare destinate industriei automobilistice au scazut cu 21,3%, iar cele care au facut referiri la segmentul tehnologic, cu 17,5%.

In ciuda scaderii dramatice a publicitatii din paginile revistelor, totusi, acestea se situeaza pe o pozitie mai buna comparativ cu ziarele, unde sunt prognozate scaderi de 10% in acest an.

Analistii si oficialii industriei in cauza sustin faptul ca, desi nivelul economic este asemanator in ambele sectoare de media, revistele nu au fost lovite serios de cresterea spatiului online, precum si de numarul mare de cititori din aceasta zona a pietei sau de multimea de advertiseri care exploreaza mediul interactiv, asa cum au fost afectate ziarele.

Reclamele realizate la bunurile si serviciile de lux obtin cele mai promitatoare rezultate de cativa ani incoace, mai ales datorita faptului ca a crescut numarul editiilor de moda, decoratiuni interioare si de calatorii, cum sunt Harper's Bazaar, Vogue, Architectural Digest sau National Geographic Traveler, precum si numarul paginilor dedicate publicitatii.

De cealalta parte, revistele de stiri si cateva reviste de business au fost puternic lovite de nivelul scazut al publicitatii.

Paginile publicitare au scazut in prima jumatate a anului cu 21,1% in revista Time, Newsweek cu 22,4%, BusinessWeek a coborat cu 14,8%, iar Forbes si The Week cu 12,6 si, respectiv, 12,2%, conform studiului citat de New York Times.

Cateva reviste cu circularitate mare, inclusiv anumite reviste pentru femei, au suferit cele mai dure scaderi pe segmentul publicitar din cadrul publicatiei lor. Astfel, Reader's Digest, Cosmopolitan, Ladies' Home Journal si Family Circle au scazut cu mai bine de 14 procente.

Totusi, chiar si in categoriile puternic afectate de aceasta cauza, anumite reviste de succes, cum sunt Fortune si The Economist, au postat castiguri mici.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri