“Campania outdoor se va desfasura pe parcursul a sase luni, va debuta undeva in urmatoarele cinci-sase zile, si se va incheia in luna decembrie. Compania Euromedia a fost aleasa prin licitatie, noi platind aproape 200.000 de euro pentru afisaj. Vom avea colate autobuze, tramvaie, statii de autobuz in Brasov, Iasi, Constanta, Cluj, Timisoara, Craiova, Suceava, Baia Mare si Bucuresti. Aceasta campanile este o modalitate de a comunica implinirea celor 80 de ani de la infiintarea Radioului Public si de a promova noul logo al corporatiei «Radio Romania, de 80 de ani vorbim serios»”, a declarat, pentru Wall Street, Carmen Petcu, director de comunicare si marketing al SRR.

Aceasta a mai precizat ca partea cea mai spectaculoasa a campaniei outdoor se va desfasura, in lunile septembrie-octombrie, in zona Piata Unirii, din Bucuresti. “Vom avea un branding puternic in Bucuresti, unde vom merge foarte mult pe citylights, iar in septembrie si octombrie, publicul care merge cu metroul va putea sa vada colate statiile de metrou Piata Unirii 1 si Piata Unirii 2”.

Daca spatiile de desfasurare a campaniei outdoor au fost oferite contra cost, noua identitate vizuala a Radioului Public si campania de comunicare au fost realizate pro bono de agentia McCann Erikson.

Potrivit lui Petcu, la realizarea proiectului au participat Bogdana Butnar, senior strategic planner McCann si Cristina Berar, account manager McCann. Procesul de creatie a inceput la jumatatea lunii ianuarie 2008 si s-a incheiat pe 13 iunie.

Citeste si:

Necesitatea acestei schimbari de “look” pentru corporatie si sase dintre posturile sale de radio - Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural, Antena Satelor, Radio Romania Muzical, Radio Romania Regional si Radio Romania International este motivata de o mai buna pozitionare pe piata radio din Romania si vizibilitate in randul unui target cu idei “preconcepute” despre ce inseamna Radioul Public.

“Noua identitate este foarte «corecta», face o promisiune extrem de cinstita a ceea ce putem oferi publicului nostru. Prin multitudinea posturilor noastre, suntem o corporatie cu adresabilitate «all nation». Ceea ce speram sa ne aduca in plus campania de comunicare este vizibilitate si in randul acelui target care nu a fost curios sa incerce sa asculte in ultimii ani macar unul din posturile noastre, care are o idee preconceputa despre ceea ce inseamna Radio Romania. Cred ca, asa cum spunea echipa McCann, mult timp greseala noastra a fost ca am avut «complexe» legate de faptul ca Radio Romania are substanta, consistenta si 80 de ani de experienta in spate. (...) Am inteles in cele din urma ca avem doua atuuri importante: capacitatea de a ne adapta rapid la nou si, in acelasi timp, Substanta - pe care nu o vom aseza in centrul tuturor deciziilor noastre viitoare”, a mai spus Carmen Petcu.

De asemenea, Radioul Public pregateste,
dincolo de actiunile de advertising dedicate celebrarii celor 80 de ani, o campanie de PR, al carei concept va fi definitivat pana la jumatatea lunii august si al carei “varf” va fi atins pe 1 noiembrie - Ziua Radioului.

Conform unui Road Map elaborat in 2005 de managementul Radio Romania, sub indrumarea unor experti de la Deutsche Welle, procesul de modernizare vizeaza in urmatorii 3 - 4 ani vom etape care vor tine de clarificarea activitatilor de resurse umane, dezvoltarea managementului sau stabilirea sistemelor de lucru la nivelul radiourilor.