"Foarte multe spoturi sociale sunt ca niste filme horror ce isi propun sa socheze si sa sperie in loc sa previna producerea unui eveniment nedorit. Pentru a va face o idee legata de efectele negative pe care le au acestea imaginati-va ce simte o persoana cu handicap cand vede la televizor un film in care este prezentat un tanar, in scaun cu rotile, care isi petrece ziua de nastere de unul singur? Mesajul spotului era sa atraga atentia asupra marginalizarii acestor persoane si a adus de fapt un afront persoanelor cu handicap intrucat si acesti oameni au prieteni si familie", a explicat, potrivit NewsIn, presedintele Fundatiei pentru Integrarea si Orientarea Socio-Profesionala a Tinerilor Handicapati - Licinium, Cosmin Jurcan.

Acesta sustine ca romanii resping instinctual mesajele spoturilor sociale negative pentru ca nu se pot asocia cu persoana negativa prezentata in clipul publicitar.

"O persoana care vede la TV campania de prevenire a accidentelor rutiere unde este aratat un barbat care isi pune familia in saci de plastic nu se va pune niciodata in postura unui criminal. Cum ar putea face el legatura intre alcool, viteza la volan si accidente?", se intreaba ironic presedintele executiv al sindicatului Profesionistilor din Industria de Divertisment - ARTIS, Cristian Prisecaru.

Citeste si:

Actorul sustine ca, desi agentiile de publicitate castiga foarte multe premii in strainatate, impactul difuzarii acestor clipuri in randul opiniei publice din Romania este foarte mic.

Reprezentantii organizatiilor non-guvernamentale (ONG) solicita agentiilor de publicitate sa renunte la abordarea negativa a spoturilor sociale si le propun producatorilor de clipuri ca inainte de producerea spoturilor sa consulte experti din cadrul fundatiilor non-profit specializate, pentru cresterea impactului campaniilor in randul populatiei.