Promotiile gandite pentru telefoanele mobile incurajeaza utilizatorii sa trimita mesaje de tip SMS sau ofera tonuri de apel si muzica in schimbul transmiterii prin SMS a unor coduri inscriptionate pe pachetele de produse (cafea, ciocolata sau pasta de dinti). Campaniile sunt uneori integrate cu publicitatea pe ecranele clasice intr-un sistem bine gandit care incurajeaza consumul si utilizarea telefoa-nelor de tip 3 G. Astfel, noua campanie internationala lansata in iunie de LG Electronics propune imagini dinamice care arata tineri folosind telefonul mobil pentru a se juca, a vorbi, a asculta muzica, a trimite SMS-uri, a face plati si a naviga pe Internet.

Campania este difuzata in 1000 de sali de cinema din lumea intreaga si in reviste internationale de tip life style, reviste de moda, de sport, de muzica, de calatorii. De asemenea, echipa de promoteri participa la prezentari tehnice in centrele comerciale, folosind telefoanele LG in fel si chip. Practic, mijloacele clasice de publicitate ? tv, presa ? sunt folosite pentru a promova un nou tip de instrument de comunicare ? telefonul mobil 3G ? care, la randul lui, devine un promotor al marcii. Jocurile interactive de pe site-ul LG pot fi descarcate pe telefoanele 3G, iar eroii de cinema devin personaje de jocuri. In aceste conditii, poate telefonul mobil sa devina o noua mina de aur pentru agentiile de publicitate ? In fapt, agentiile de publicitate sunt nelinistite de aparitia unei noi generatii de consumatori care sunt atasati de telefonul mobil. Devenit accesoriu de moda, multifunctional, telefonul mobil este instrumentul perfect pentru exprimarea individualismului modern, pentru ca permite izolarea chiar in cadrul spatiilor publice. Acum 20 de ani, sociologii evaluau consecintele aparitiei walkman-ului care permitea izolarea in spatiile publice. Telefonul mobil 3G ofera infinit mai multe posibilitati si permite o izolare si mai mare. Sociologii au remarcat ca tinerii care au telefoane mobile se suna direct, nu se mai viziteaza si ii ignora pe parintii prietenilor lor. Ritualul vizitei familiale a devenit anacronic, iar noua generatie a pierdut acest instinct social, precum si capacitatea de a comunica prin intermediari. De asemenea, s-a observat ca aceia care stabilesc intalniri prin telefonul mobil se suna de 2-3 ori in interval de cateva minute pentru a se regasi intr-un spatiu public, ceea ce denota de asemenea o degenerare a instinctelor de orientare intr-un asemena spatiu.

Totodata, telefonul mobil le permite tinerilor sa evite orice situatie considerata penibila sau plictisitoare. Un consumator atasat de telefonul mobil poate ignora un spectacol oferit de un sponsor care a investit sume imense pentru a-i atrage atentia. Un consumator atasat de telefonul mobil poate alege sa se joace cu propriul telefon si sa ramana indiferent fata de reclamele care ruleaza la televizor. Un studiu recent al companiei BBDO la nivel european a detectat ideologia comuna a tinerilor asociali atasati de telefonul mobil, pe care a numit-o The "me project" generation.