Cheltuielile din publicitatea online sunt de 25,7 miliarde dolari in 2009, doar cu 8,9% mai mult decat vor fi cheltuiti in 2008, 23,6 miliarde dolari.

In luna august, inaintea de desfasurarea intregului declin economic si impactul din sectorul tehnologic era aparent, iar eMarketer a prezis ca publicitatea online va cheltui cu 14,5% mai mult in 2009.

eMarketer a anuntat ca publicitatea online va mari cheltuielile cu 10,9% in 2010 si acestea vor creste cu 13,5% in 2013.

Compania a mai anuntat ca anunturile platite, o piata dominata de Google, sunt de asteptat sa creasca cu 14,9% in 2009, la 12,28 miliarde dolari.

Citeste si:

“In special in crizele economice, cautarea este mult mai urmarita decat orice alt format de publicitate”, a declarat analistul eMarketer, David Hallerman. “In acest sector, acesta este un format adevarat si probat care sustine cresterea online”, a adaugat analistul.

Publicitatea afisata (display advertising), in care Yahoo este lider de piata, este de asteptat sa creasca cu doar 6,6% anul viitor la 4,93 miliarde dolari, mai anunta eMarketer.

Cheltuielile pentru publicitatea video online sunt de asteptat sa creasca cu 81% in acest an, aceasta ramanand puternica, insa este probabil sa se reduca aproape jumate in urmatorul an, la 44,9%, anunta eMarketer.