Stefano Colombo, directorul de marketing al agentiei de publicitate italiene Sipra, unul dintre fondatorii Festivalului de Publicitate de la Cannes, este cel care promoveaza de noua ani tinerii pasionati de publicitate prin concursul la nivel national "Giovanii Leoni".

Jurnalul National: De ce este important sa participi la Festivalul Cannes Lions?

Stefano Colombo: Sipra este una dintre societatile care a fondat Festivalul international de publicitate si a fost dintotdeauna reprezentant al acestuia in Italia. Asta inseamna ca tot ceea ce a obtinut Sipra este exclusivitate pentru Italia.

Cum s-au schimbat lucrurile in compania dumneavoastra de cand ati devenit reprezentanti ai festivalului?

Pentru noi, Cannes Lions este ocazia cea mai importanta a anului pentru a ne intalni cu clientii nostri de top; pe Croisette invitam de fapt presedinti, delegati si directori generali de la companiile ce investesc in canalele televiziunii RAI (televiziunea nationala a Italiei). Se stie ca orice agentie merge la Cannes cu un scop, sa castige un premiu, sa isi creasca notorietatea, sa cunoasca alta lume si poate sa gaseasca posibili noi clienti.

Cum se face ca sa le obtii pe toate, daca se poate? In ce masura ajuta festivalul la atingerea acestor teluri?

Cu siguranta, scopul oricarei agentii este sa le obtina pe toate la un loc, dar in general nu reusesc toate sa faca asta. Festivalul dureaza o saptamana si exista spatiu pentru a participa la toate evenimentele importante, la festivitatile de premiere si la seminarii. Ceea ce e minunat este ca pun la dispozitie un "meniu" tot mereu mai bogat, fiind din ce in ce mai greu sa le cuprinzi pe toate chiar si intr-o saptamana. De aceea, uneori este nevoie sa te canalizezi exact pe ceea ce te intereseaza mai mult.

Noi decenii

Daca s-ar realiza o ierarhie, pe ce treapta ati pune Festivalul Cannes Lions in raport cu alte specializari de profil?

Nu exista nici un dubiu ca festivalul de pe Riviera este evenimentul cel mai important pentru industria de publicitate la nivel mondial. In plus, in ultimii ani s-a extins pe doua noi domenii, marketing direct si web design, devenind si ele din ce in ce mai importante.

Viitorul inseamna imbinare

Citeste si:

Care credeti ca sunt mediile viitorului? In ce directie se indreapta publicitatea din perspectiva mediei?

Viitorul nu va insemna neaparat schimbarea unei medii cu alta, ci mai degraba o imbinare intre medii diverse: acele traditionale, televizorul in special, cu noile media si cu noile posibilitati oferite, de exemplu, transmisia digitala, interactivitatea.

Cum faceti fata efortului financiar pentru participarea la festival? A gandi ca banii cheltuiti in acest scop reprezinta o investitie e o abordare corecta?

Noi luam in considerare alt aspect. Pentru noi este o perioada extrem de importanta deoarece avem ocazia de a invita clientii nostri la Cannes. Prin urmare, consideram aceasta cheltuiala o investitie, ba, mai mult, una strategica.

Cum s-a schimbat industria publicitatii in Italia dupa ce agentiile si clientii au inceput sa participe la festival, avand in vedere ca Italia are sute de delegati in fiecare an?

Mersul pietei publicitatii nu depinde in mod direct de Festivalul Cannes Lions; evenimentul de pe Croisette este o oportunitate extraordinara pentru creativii italieni de a-si confrunta lucrarile lor cu cele ale colegilor din toata lumea. In acest sens, festivalul este locul ideal pentru trasee, un reper anual si o ocazie ca agentiile italiene sa creasca. Asta este valabil nu numai pentru Italia, ci si pentru toate celelalte agentii din intreaga lume.

Ce considerati ca ar trebui sa faca un reprezentant al festivalului in tara sa?

Ar trebui sa promoveze participarea la festival si sa incurajeze inscrierea companiilor. Un alt aspect important este legat de tinerii creativi, ei trebuie motivati, mai ales sa inteleaga ca la Cannes au posibilitatea de a participa la o scoala formidabila.

Sustinere

Ce a facut si ce face Sipra pentru reprezentanta Cannes Lions in Italia?

Sipra promoveaza de noua ani, in colaborare cu Clubul L’Art Directors Italia, concursul "Giovanii Leoni" ("Tinerii Lei") pentru selectionarea perechii creative "sub 28" ce reprezinta Italia la competitia Young Creatives. In plus, inscrie la Cannes cei 10 finalisti ai concursului Radiofestival, cel mai important festival al publicitatii radiofonice din Italia, acesta fiind promovat tot de noi. Printre altele, Sipra difuzeaza agentiilor, centrelor media si asociatiilor DVD-urile cu spoturile premiate in fiecare an la Cannes si sustine asociatiile care sprijina creativitatea italiana.