Din septembrie, reclamele vor fi puse sa urce sau sa coboare cu liftul. Este vorba despre promovarea unui nou suport media, ce consta in oferirea de spatii publicitare in lifturile din blocuri sau din cladiri de birouri. Pina in momentul de fata, au fost amplasate panouri publicitare, sub forma unor tablouri inramate, in principalele zone rezidentiale ale Capitalei, ca de exemplu in blocurile din zona Unirii, Piata Victoriei sau Bdul Mihalache. „In acest moment avem un portofoliu consistent de locatii, in cele mai bune zone. Acestea sint atent selectate, pentru a corespunde standardelor noastre“, sustine Diana Filip, directorul media al agentiei Elevate Media. Potrivit acesteia, „in Romania exista un potential foarte mare pentru dezvoltarea publicitatii indoor, care este departe de saturatie“. Agentia estimeaza ca, pina la finele acestui an, va inregistra o cifra de afaceri de aproximativ 50.000 de euro si un numar de trei sau patru clienti. Momentan, Elevate Media ofera doar spatii publicitare, urmind ca pe viitor sa ofere si servicii de creatie.

Care sint beneficiile

„Reclama in lift se face intr-un spatiu in care marca intra cu adevarat in rindul consumatorilor sai, apropiindu-se fizic si emotional de acestia, spatiu care se afla intre intimitatea casei si mediul exterior. Cream, astfel, relatii personalizate intre marca si consumatorul ei“, sustine Tudor Maxim, Managing Director al agentiei Elevate Media. De asemenea, potrivit acestuia, serviciul este benefic atit pentru companiile medii si mari, cit si pentru cele mai mici, care isi desfasoara activitatea intr-o zona restrinsa, locala, si nu au bugete pentru investitii in publicitate la nivel national. Totodata, mediul permite promovarea unei game largi de produse si servicii, de la cele de larg consum si servicii de divertisment pina la cele bancare si asigurari. Pentru lifturile din zone rezidentiale, preturile variaza intre 30 si 40 de euro pe luna, suma incluzind selectarea locatiilor si consultanta, productia inserturilor publicitare si montarea lor.

Perceptia despre reclamele in lift

Conform unor studii internationale, 95% dintre persoanele care se afla intr-un spatiu inchis, de dimensiuni reduse, in care nu exista stimuli vizuali sau auditivi, citesc mesajele publicitare amplasate in acest perimetru. De asemenea, peste 80% dintre acestia reusesc sa si memore-ze respectivul mesaj. Altfel spus, teoretic, producatorii au sanse mai mari ca produsul lor sa fie observat de persoanele care folosesc lifturile purtatoare de reclama decit daca ar fi ales un mod de promovare traditional, prin intermediul mass-media sau al panotajului. •