Ca sa poti aspira la un loc in industria efervescenta a comunicarii, trebuie sa fii caracterizat de tenacitate, dedicare, spirit deschis, creativitate, rigurozitate, rabdare si mai ales pasiune. Trebuie, de asemenea, sa cunosti foarte bine marcile clientilor pentru care lucrezi si sa le tratezi ca si cum ar fi ale tale. {i mai trebuie sa stii ca fiind un domeniu foarte dinamic, solicitant si cu un grad destul de ridicat de stres, nu o sa ai nicodata un program fix.

O data cu cresterea importantei comunicarii in activitatea companiilor, toate cele trei discipline ale acesteia – publicitatea, marketing-ul si PR-ul – pur si simplu au inflorit. Insa, dintre toate, publicitatea este cel mai atractiv domeniu, fiind o combinatie reusita intre divertisment si consultanta in afaceri, iar multi isi doresc sa intre in aceasta industrie. In plus si libertatea de creatie in publicitate este mult mai mare decât in marketing sau PR pentru ca o reclama reusita este intotdeauna proaspata si originala.

Publicitatea este insa un domeniu relativ nou in economia locala, ca de altfel si domeniul bancar, IT, auto sau cel farmaceutic, tocmai pentru ca au “in spate” o experienta de 15 ani, in conditiile in care pâna in 1989 economia autohtona era exclusiv una de stat. In aceste conditii, cum se pozitioneaza publicitatea, din punct de vedere salarial intre celelalte sectoare “noi”?

Agentiile de publicitate iti pot oferi in functie de pozitie, pe langa salariul fix, si telefon de serviciu, asigurare medicala, laptop, masina, sponsorizarea unor calificari profesionale si chiar bonus de performanta sau o vacanta pe banii firmei. Dar ca sa poti avea cat mai multe din aceste beneficii la pachetul salarial, trebuie sa fii cat mai aproape de varful piramidei, iar promovarea se intampla in urma evaluarii, la perioade determinate, a performantelor individuale.