Atat de omniprezent a devenit cuvantul de “experimental”, incat ar fi o adevarata surpriza daca ar exista un comerciant in Marea Britanie care sa nu se fi intalnit cu acest concept in ultimul an. Un raspuns ar putea fi ca clientii vaneaza modalitati de comunicare cu proprii consumatori tot mai targetate.
Experiential marketing se bazeaza pe interactiunea individuala, fata in fata intre brand si consumator, fiind forma avansata a deja banalului sampling.

Considerat candva un element complementar sampling-ului, marketingul experimental este acum un mijloc prin care se poate crea o relatie directa intre brand si consumatori. Tehnicile tot mai sofisticate folosite in marketing atrag certitudine atentia comerciantilor. Conform unui studiu autorizat de agentia specializata in marketing experimental iD si condus de Grupul HPI Research, 68% dintre respondenti cheltuiesc mai mult pe marketingul experimental in acest an fata de 2004, iar 49% anticipeaza o crestere mai mare la cheltuieli pentru 2006. Doar 6% au previzionat o scadere a bugetelor pentru marketing experimental.

Experiential marketing a fost deja catalogat de catre directorii de marketing ca fiind cea mai remarcabila media, inaintea reclamelor Tv si a promotiilor. Ca rezultat, aceasta ofera o alternativa eficienta pentru brandurile care tintesc segmente de populatie pe care alte media nu reusesc sa le atinga.

Activitatea experimentala a fost in principal domeniul sectorului FMCG, dar este din ce in ce mai evident ca sunt interesate de acest tip de marketing brandurile din cateva alte industrii, cum sunt telecomunicatiile, IT-ul si turismul.