1. Daca lucrurile devin prea complicate, sa ne intoarcem la regulile de baza

Investitiile in infrastructura sunt prezentate in majoritatea dicursurilor publice din acest moment ca o solutie de imbunatatire a cadrului fundamental al societatii moderne. Cred ca putem face o comparatie cu aceasta tema si ne putem indrepta mai mult atentia asupra principiilor fundamentale ale activitatii noastre, ca sa putem construi mai departe. In astfel de perioade de instabilitate, trebuie sa ne intrebam: Oare ascultam si comunicam cu un scop precis si intr-o maniera clara pentru toata lumea? Cu alte cuvinte, un flux constant de informatii relevante si credibile trebuie sa faca parte din infrastructura unei companii. In contextul actual al economiei, comunicarea nu mai este un moft, ci o necesitate.

2. Loialitatea angajatilor trebuie sustinuta

In aceasta perioada, le cerem colegilor nostri din companii sa ne ramana alaturi, sa sustina deciziile pe care le luam, sa fie adevarati avocati ai marcilor si aparatori ai reputatiei companiei. Aceasta strategie are succes numai daca noi le furnizam argumentele si instrumentele potrivite. Companiile de succes stiu ca fiecare angajat poate sa devina un promotor al companiei, lucru cu atat mai important in astfel de perioade.

3. De la stabilitate la incertitudine

Scepticismul legat de companii si branduri a atins cote maxime in prezent, asadar este intelept sa aplicam principiile de baza ale managementului de risc si sa verificam periodic vulnerabilitatile si eventualele probleme care pot genera intr-o criza. Un element cheie intr-o peroada marcata de turbulente, dar in care vestile circula repede, este sa cladim proactiv o reputatie a companiei si brandurilor pe care le reprezentam. Lumea in care traim este din ce in ce mai mica, iar construirea din timp a unei strategii de comunicare poate reprezenta o polita de asigurare, mai ales pentru companiile care tintesc dezvoltarea pe noi piete.

4. Un continut atragator reprezinta un avantaj competitiv

Una dintre afirmatiile universal acceptate este ca un continut atragator si inovator poate sa devina un avantaj competitiv. Clientii nostri trebuie sa intre in contact cu publicurile tinta si consumatori, atat prin mijloace traditionale, cat si prin noile tehnologii. Este motivul pentru care am constituit recent Ketchum Digital, un grup care reprezinta esenta serviciilor noastre interactive, video si grafice, prin care ne asiguram ca mesajul transmis atinge obiectivul.

5. Oricum se va vorbi despre noi; sa ne asiguram ca vom obtine maximum de expunere pozitiva

Relatiile publice au fost create pe principiul dialogului cu publicurile tinta si nu al transferului fortat de informatii catre acestea. Astazi, mediul digital ne pune la dispozitie instrumentele necesare pentru a intra in dialog cu orice persoana din public si inlesneste dezbaterea dintre membrii grupurilor tinta. Tocmai de aceea orice organizatie are nevoie de o strategie integrata care sa asigure succesul acestui tip de dialog.

Citeste si:

6. Rezultatele relatiilor publice devin mai usor de cuantificat

O comunicare continua, clara si bine targetata poate sa sprijine planurile unei companii si sa unifice sustinatorii, mai ales in vremuri tulburi. Astazi, evaluarile domeniul relatiilor publice sunt mai precise fata de metodele utilizate in trecut.

7. Mixul de media este vital

Asa cum am mentionat anterior, unul dintre avantajele pe care le oferim clientilor nostri este de a crea si implementa programe de comunicare ce utilizeaza atat platforme media traditionale, cat si noi. De exemplu, am dezvoltat Comunicatul Multimedia Ketchum, un instrument care adapteaza un mesaj in moduri diferite pentru a fi preluat de tipuri de media diferite. Astfel, dispunem de o metoda unica prin aplicatia Meme Tracking prin care identificam conversatiile online in derulare la care o companie sau o marca poate sa contribuie.

8. Mesajele trebuie sustinute de actiuni

In aceasta epoca in care mediul de afaceri este privit cu cinism, publicurile tinta cer argumente si fapte pentru a mai crede in marci sau in companii. Consumatorii au nevoie de mesaje clare atunci cand iau decizii importante pornind de la orice aspect legat de companie, precum: raportul calitate / cost, sustenabilitate, transparenta sau responsabilitate sociala. Consumatorii cer acest lucru deoarece au puterea de a-si exprima opinia prin decizia de cumparare si vor sa se asigure ca aceste companii de la care cumpara servicii sau produse fac ceea ce spun si ceea ce trebuie.

Ray Kotcher este Senior Partner si CEO al retelei de relatii publice Ketchum

Membru al Omnicom Group, Ketchum este prezenta si pe piata din Romania, prin agentia afiliata CIVITAS Global Ketchum, care si-a lansat oficial biroul local la inceputul anului.

Ketchum este un grup global de relatii publice, fiind prezent in peste 52 de tari, cu 23 de birouri si mai mult de 45 de agentii afiliate.