Desi exista voci care afirma ca 2009 va reprezenta un moment dificil pentru mobile marketing, Maia Novolan, director general Intertel Communication, crede ca vom asista anul acesta la o crestere de 30-40% a volumului de proiecte pe acest segment, pe fondul orientarii oricarui business catre “maxima eficientizare”, atat a costurilor, cat si al abordarii in marketing si promovare.
Proiectele de marketing mobil au totalizat anul trecut o valoare de aproximativ 3,5 mil. euro, potrivit directorului general al Intertel Communication.

“Proiectele mari pot fi anulate, insa vor exista mult mai multe proiecte mici care vor compensa si chiar mari volumul de activitate. Insa asta nu inseamna ca procentul este echivalent si pentru volumul veniturilor. Probabil ca piata din punct de vedere a veniturilor va avea o crestere mai moderata de 15-20%, fata de 2008”, declara Maia Novolan (foto).

Potrivit acesteia, marketingul mobil ca industrie a inceput sa fie recunoscut ca un punct destul de important al unui plan de marketing general.

“In comparatie cu alte tari civilizate, in Romania a durat mai mult ca responsabilii de marketing ai companiilor sa se familiarizeze cu domeniul, de altfel destul de tehnic, si sa puna in aplicare mecanisme specifice. In «era» marketingului digital, marketingul mobil si-a castigat un rol binemeritat. In plus, in marketing consumatorul «da tonul» si cum consumul de online si mobile creste vertiginos, implicit cote tot mai mari din bugetele de marketing se vor indrepta tot mai mult si catre ariile digitale”, considera Novolan.

Printre avantajele acestui mediu de promovare mentionate de oficialul Intertel Communication se numara interactivitatea, comunicarea directa, privata si personalizata, rapiditatea (informare in timp aproape real).

“Sigur, unii vor spune ca aceleasi caracteristici le are in principiu si Internetul. Da, insa le diferentiaza o caracteristica extrem de importanta: mobilitatea. Doar Internetul mobil o are si atunci vorbim tot de domeniul de mobile si marketing mobil”, spune Maia Novolan.

In ceea ce priveste impactul crizei financiare asupra segmentului de marketing mobil, Novolan crede ca actualul context economic reprezinta doar o oportunitate pentru dezvoltarea acestei industrii.

“Este foarte adevarat vor exista probabil mai putine proiecte mari pentru ca multi dintre advertiserii de anvergura si-au diminuat simtitor bugetele de promovare, insa vor fi compensate de mult mai multe proiecte mici, e adevarat cu valori mai mici. Ceea ce inseamna ca vom munci mai mult pe bani mai putini. Totusi aceasta situatie, desi epuizanta pe de o parte, este extrem de antrenanta si motivanta pentru inovatie”, afirma Maia Novolan.

Printre proiectele introduse de catre Intertel Communication pe piata romaneasca se numara voting prin SMS cu grafica interactiva real-time pe TV, campanie bluetooth in-store, mobile video-streaming (Big Brother), activare SMS folosind cititoare de coduri de bare.

Planurile companiei pentru acest an vizeaza dezvoltarea diviziei de web-Intertel Online, respectiv extinderea proiectelor de marketing mobil in tari precum Bulgaria, Serbia si Bosnia.

Pentru 2009, Intertel Communication estimeaza afaceri de aproximativ 2,2 mil. euro. “In 2008 am avut o cifra de afaceri in usoara scadere fata de 2007, insa performanta afacerii a fost mai mare ca rata de profitabilitate. Am facut achizitii intr-un mod mai istet, prin urmare am cerut mai putini bani de la clienti, deci ne-am insusit lectia eficientizarii”, declara Novolan.

Cele mai multe proiecte de marketing mobil au venit din zona FMCG, auto, retail, telecom si banking.

Intertel Communication are o echipa stabila formata din 25 de angajati, compania apeland si la colaboratori, in functie de anvergura unor proiecte.

Intertel Communications este specializata in numeroase platforme digitale - de la marketing interactiv/comunicare on-line de performanta si mobile marketing, pana la servicii de callcenter, web design si web development, incluzand orice tip de mecanisme de campanii si reactivari, integrari mixte de on-line si off-line. Compania utilizeaza tehnologiile SMS, MMS, WAP, WEB, Bluetooth, Barcode si Voce, follow-up campanii, fulfillment si management de premii.

Printre clientii traditionali ai companiei se numara Coca-Cola HBC (Coca-Cola, Cappy, Sprite), Gazeta Sporturilor, Heineken Romania (Gosser, Heineken), Kanal D, Prima TV, Procter&Gamble (Braun, Duracell, Gillette, Pampers), Real Hypermarket, Supercard (proiecte MOL, Cthru, STR8), Unilever SCE (Axe, Dero, Omo, Rexona, Sunsilk).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri