BDR Associates a lansat seara trecuta, la hotelul Marriott, editia romaneasca a catalogului Business Superbrands 2008/2009. Printre cele 25 de branduri selectate se numara 9 marci romanesti.
Domeniul bancar a avut cele mai multe “superbranduri” in acest an, fiind reprezentat in catalog de BCR, BRD Groupe Societe Generale, ING Bank Romania si Raiffeisen Bank Romania. In zona de FMCG au fost premiate Coca-Cola HBC Romania, Napolact si Procter & Gamble Marketing Romania.

Industria farmaceutica si medicala a avut trei reprezentanti in catalogul Business Superbrands – Medicover, Zentiva si Sensiblu. Pentru produse media s-au acordat tot trei premii, pentru Business Magazin, Mediafax si Ziarul Financiar, toate parte a grupului MediaPro.

Singurul “superbrand” din telecom a fost Orange, alaturi de retailerul de produse de telefonie mobila Germanos Telecom Romania.

Lista a fost completata de Arctic, Baneasa Shopping City, Braiconf, British American Tobacco Romania, DHL International Romania, DOMO, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Microsoft Romania, The Nielsen Company si Rompetrol.

Catalogul Business Superbrands 2008/2009 are insa o serie de absenti “cu greutate”, care s-au regasit in clasamentul realizat anul trecut in cadrul studiului “What makes a Business Superbrand in Romania”, derulat de Superbrands Ltd. Lipsesc din catalog Vodafone (locul 2 in studiu), Petrom (locul 4) si Nokia (locul 5).

Catalogul Business Superbrands are si doua sectiuni speciale. Prima este intitulata “Brands to watch” si se refera la potentiale “superbranduri” cu sanse de dezvoltare in viitor. Au fost incluse aici Radisson SAS Hotel Bucharest si RBS Bank Romania.

La sectiunea “Neighbours to watch”, care vizeaza branduri puternice din pietele vecine, au fost selectate trei branduri din Republica Moldova: banca Moldova Agroindbank, producatorul de vinuri Purcari si casa de avocatura Turcan & Turcan.

A mai fost acordat un premiu special lui Dan Puric, pentru contributia adusa comunicarii in domeniul artelor.

Organizatia Superbrands, cu activitati in domeniul brandingului, opereaza in aproape 100 de tari ale lumii, unde isi propune sa stimuleze dezvoltarea pietelor locale prin programe specializate si prin publicarea volumelor Superbrands, specializate pe categorii. Intrata si in Romania in 2005, prin agentia de comunicare strategica si relatii publice BDR Associates, organizatia a derulat pana acum programele Consumer Superbrands 2006 si Business Superbrands 2007.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri