Compania de publicitate indoor Brand Management, alaturi de People Media, a lansat proiectul Litoral Media, prin intermediul caruia va oferi pentru inceput advertiserilor spatii de expunere in 30 de hoteluri de pe litoralul romanesc. Investitia initiala in acest proiect se ridica la 40.000 de euro, a declarat, pentru Wall-Street, Razvan Marincoi, marketing manager al Brand Management.
Banii au fost alocati pentru realizarea retelei de panouri, a echipei care urmeaza sa se ocupe de implementare, monitorizare si neutralizare, cat si pentru setarea proiectului in sine cu locatiile, spune Razvan Marincoi (foto).

Prin intermediul acestui program cele doua companii urmaresc sa atraga in principal companiile din domeniul bunurilor de larg consum, oferindu-le spatii de expunere in hoteluri de 3 si 4 stele din Mamaia, Constanta, Eforie Nord, Neptun-Olimp, Venus, Saturn si Mangalia.

Potrivit lui Marincoi, companiile deja interesate de acest proiect fac parte din industria cosmeticelor si cea a berii.

Litoral Media se va desfasura anul acesta in perioada 1 iunie-15 septembrie, organizatorii estimand o “maturizare” a proiectului pana in anul 2012. In plus, proiectul va fi extins si pe litoralul bulgaresc incepand cu vara anului 2010.

Pentru acest an, perioada de desfasurare a Litoral Media este cuprinsa intre 01.06.2009 si 15.09.2009, urmand sa obtinem o maturizare a proiectului pana in 2012.

Costul unei campanii de o luna, care acopera toate cele 30 de locatii, este de aproximativ 7.000 de euro (rate card) si va avea un trafic estimat de 100.000 de turisti.

“Comportamentul turistilor pe timpul sezonului estival face ca publicitatea indoor sa fie mai eficienta si vizualizata decat publicitatea TV, deoarece majoritatea timpului este petrecut in afara camerei de hotel, iar pana noaptea tarziu acestia merg la terase, cluburi, petreceri pe plaja, la bufetul hotelului sau in centrele de relaxare din hotel”, afirma Victor Maxim, director general al People Media.

“Pentru inceput putem sustine simultan desfasurarea a 4 campanii. Pe masura ce noi locatii vor fi adaugate vom putea mari numarul de campanii desfasurate simultan. Prin acest proiect incercam sa compensam cu pana la 10% eventualele decalaje fata de business plan-ul nostru initial pentru acest an”, adauga Razvan Marincoi.

Potrivit acestuia, pentru primele cinci luni din 2009 Brand Management a raportat aceeasi cifra de afaceri pe care o avea in aceeasi perioada a anului trecut, fara a oferi insa detalii suplimentare.

Indoor-ul romanesc isi modifica lista de clienti

Razvan Marincoi sustine ca piata publicitatii indoor a suferit o serie de schimbari si ca urmare a modificarii legislatiei.

“Daca in 2008 printre principalii advertiseri pe acest canal se numarau domenii ca FMCG, auto, tutun, bancar sau real estate, in 2009
lucrurile s-au schimbat. Tutunul a disparut din cauza legislatiei, real estate, din cauza scaderii pietei, auto si banking se mentin, in timp ce pe FMCG remarcam o crestere, in special pe segmentul POS-puncte de vanzare. Ca top, FMCG-cosmetice si alimentare-vor fi de departe pe primul loc, urmate de industria serviciilor, cum ar fi telecomunicatii, Internet, date, TV”, declara Marincoi.

Estimarile companiei aratau o crestere de 15% a bugetelor alocate indoor-ului in 2008, fapt care s-a si intamplat pana la finele anului, piata atingand valoarea de 5 milioane de euro.

“In acest an locatiile indoor sunt setate astfel incat ele sa ofere maximum de impact asupra targetului propus de client cu un cost de productie si implementare a campaniilor cat mai aproape de realitate. Consider ca transparenta in costuri este esentiala in aceasta perioada. Astfel, clientul trebuie sa cunoasca in detaliu costul campaniei si sa fie sigur ca alocarea bugetului propus are si un ping-pong in cifrele sale de vanzari. In acest an vorbim de cifre de vanzari versus awareness”, explica oficialul Brand Management.

Astfel, cladirile de birouri sunt un segment bine delimitat pentru target-ul medium-high, mall-urile si centrele de shopping vor comunica cel mai bine pe proiectele speciale de amploare prin care produsele promovate sa fie cat mai vizibile in mintea consumatorilor, iar publicitatea indoor in lanturile de hypermarket va cuprinde segmentul de mass-market, fiind ideala jucatorilor din FMCG.

“Indiferent ca suporturile sunt print sau digital, efectele publicitatii indoor vor fi decise de algoritmul strategiei de campanie; aici intervine experienta si competenta operatorului de indoor, inclusiv capacitatea sa de audit concret a campaniei”, afirma Razvan Marincoi.

Brand Management a realizat afaceri de 1,3 milioane euro anul trecut, in crestere cu 20%. Anul acesta, compania isi va pastra ritmul de crestere, tintind suma de 1,5 milioane euro.

In cei 5 ani de activitate in Romania, compania a realizat managementul campaniilor indoor pentru clienti precum Nokia, Unilever, Ing Bank si Ing Asigurari de Viata, Nestle, Procter & Gamble, Millenium Bank, Kraft, Nivea, Ursus, BRD, Subaru, Vodafone, Master Card, DHL, Aviva, McDonalds, L’Oreal, Romtelecom, Coty, colaborand cu agentiile de media Carat, Initiative, McCann-Erickson, Mediaedge:cia, Mediacom, Media Direction, Mindshare, Optimedia, Punct Advertising, Starcom, Zenith.

Brand Management este prezenta si pe piata din Bulgaria, unde a inregistrat afaceri de 250.000 in 2008, si in Cehia – filiala deschisa in octombrie anul trecut.

People Media a fost infiintata in 2007, in Constanta, odata cu achizitia Advertising Indoor, o companie locala cu acelasi domeniu de activitate. In prezent, partenerii People Media sunt Munich Re, companie de reasigurare de origine germana, si People Inc, co-finantator al People Media Romania.

Compania are 16 angajati si o cifra de afaceri de 950.000 euro in 2008.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri