Potrivit raportului realizat de IAB Europe si PricewaterhouseCoopers, tarile din Europa care au inregistrat anul trecut cele mai importante cresteri, in raport cu anul 2007, au fost Slovenia (77%), Polonia (60%), Austria (45%), Finlanda (34%) si Turcia (33%).

Primele 10 piete europene detin impreuna 93% din valoarea totala a industriei de publicitate online.

Marea Britanie a atras in 2008 cele mai mari venituri din publicitatea online-3,44 mld. euro, urmata de Germania-2,97 mld. euro si Franta-1,82 mld.euro, Italia-799 mil. euro, Olanda-794 mil. euro, Spania-628 mil. euro, Suedia-442 mil. euro, Danemarca-415 mil. euro, Norvegia-345 mil. euro si Belgia-286 mil. euro.



De asemenea, tarile din Europa care nu se regasesc in topul primelor 10 piete de publicitate online au afisat cresteri ale veniturilor. Astfel, Polonia a raportat anul trecut venituri din publicitatea online de 253 mil. euro, fiind urmata in clasament de Austria (202 mil. euro), Finlanda (178 mil. euro), Turcia (131 mil. euro), Ungaria (82 mil. euro) si Grecia (40 mil. euro).



Ultimele trei pozitii ale clasamentului sunt ocupate de Slovenia (20 mil. euro), Romania (19 mil. euro)-inclusa pentru prima data in acest top-si Croatia (16 mil. euro).

Search-ul a acoperit anul trecut 43% din valoarea totala a pietei de publicitate online din Europa, atingand valoarea de 5,6 mld. euro. Acest format este urmat de display, cu o pondere de 29% din valoarea totala a pietei (3,8 mld. euro) si anunturi (26%-3,3 mld. euro).

“Este evident, luand in considerare aceste rezultate, si fara a constitui o surpriza, ca anul 2008 a reprezentat un moment dificil pentru piata de publicitate online. Credem ca industria va continua sa creasca prin imaginatia, inovatia si investitiile jucatorilor”, declara Alain Heureux, presedinte si CEO al IAB Europe.

“2009 va fi un an dificil pentru industria de publicitate online. Declinul este foarte probabil pentru o serie de tari cu o industrie online matura, iar acolo unde exista inca potential de crestere, ne asteptam sa fie la un nivel mai scazut decat pana acum. Cu toate acestea, online-ul continua sa depaseasca performantele altor media. Perioada de dupa criza ar trebui sa reprezinta un moment de crestere puternica pentru online”, adauga Eva Berg-Winters, senior manager in cadrul PricewaterhouseCoopers.

Valorea totala a pietei de publicitate online in 2008 a fost de 72.417.533 lei (aproximativ 19,66 mil. euro), in crestere cu 70% fata de anul anterior, conform celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

Cititi si Nivelul de optimism si importanta celui mai recent raport despre publicitatea online

IAB Romania: Piata de publicitate online, 72,4 mil. lei in 2008, in crestere cu 70%

IAB Romania: Piata de publicitate online, 72,4 mil. lei in 2008, in...