Piata globala de publicitate ar putea raporta anul acesta un declin de 8,5%, depasind estimarile Zenith din luna aprilie, care luau in considerare o scadere de 6,9%.

De asemenea, veniturile din publicitate din Europa de Vest ar putea inregistra o scadere de 9,2%, comparativ cu anul 2008, in timp ce pentru piata de publicitate din SUA declinul poate fi mai puternic-10,6%.

Pe de alta parte, o “revenire usoara” a industriei este asteptata pentru anul viitor, cand piata de publicitate ar putea avansa cu 1,6%, respectiv 4,3% in 2011, sustinuta de o crestere a investitiilor in timpul Jocurilor Olimpice de Iarna si FIFA World Cup.

Veniturile din publicitate inregistrate de presa scrisa se vor mentine pe un trend descendent, raportand o scadere de 23,4% in acest an, respectiv 21,1% in 2011, potrivit estimarilor ZenithOptimedia.

La polul opus se situeaza piata globala de publicitate online, care ar putea creste anul acesta cu 10%, urmand sa atinga o cota de 15,1% din totalul consumului de publicitate pana in 2011.

Internetul este singurul mediu de promovare care va inregistra o crestere in 2009. Raportul ZenithOptimedia arata ca publicitatea online a raportat rezultate peste estimarile initiale, intrucat transparenta, flexibilitate si posibilitatile de masurare au facut ca acest mediu sa fie mai atractiv ca niciodata, pe perioada unei crize financiare.

La nivelul Statelor Unite, publicitatea prin motoarele de cautare ar putea afisa in acest an o crestere de 20%, in timp ce display-ul va avansa cu 3%, iar anunturile platite cu 1,8%.

Nu toate pietele vor raporta un declin in vanzarile de publicitate. Din cele 79 de piete, 25 vor inregistra in continuare o crestere. Astfel, pe langa pietele in curs de dezvoltare se mai regasesc industrii puternice precum India sau China.

Cititi si Publicitatea online din Europa, avans de 20% in 2008. Ce urmeaza?

Publicitatea online din Europa, avans de 20% in 2008. Ce urmeaza?

Publicitatea online din Europa, avans de 20% in 2008. Ce urmeaza?