In prima jumatate a anului, bugetele de relatii publice ale clientilor au totalizat circa 10 milioane de euro, potrivit lui Mircea Tomescu, managing director Pleon Graffiti. Comportamentul clientilor a variat de la inghetarea investitiilor in comunicare sau renuntarea la o parte din servicii pana la bugetarea unor sume mai mari pentru PR. De asemenea, pe piata au intrat o serie de companii noi, de dimensiuni reduse, iar o parte din cele deja prezente au inceput abia acum sa comunice.

“Per ansamblu, tendintele sunt cumva in echilibru. Este probabil ca la sfarsitul anului, cand se va trage linie pe cifre si nu pe estimari sa regasim cam aceleasi cifre de afaceri (+/- pana in 10%)”, spune Crenguta Rosu, managing partner DC Communication, care considera ca piata a scazut in primul semestru cu pana la 15%.

Fee-urile agentiilor de PR, care se numara printre cele mai mici din Europa, s-au pastrat la nivelul din 2008 deoarece salariile consultantilor – principalul cost al agentiilor – nu au scazut nici ele, asa cum s-a intamplat in presa sau in agentiile de publicitate. “Clientii nu ne vor mai ieftini, ci mai flexibili. Vor sa aiba un mai mare control asupra repartizarii bugetelor – iar asta este cat se poate de usor de inteles”, considera Gabriela Lungu, managing partner The Practice.

Cititi mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising

PR-ul la 6 luni: Consultantii invata economie

PR-ul la 6 luni: Consultantii invata economie