La jumatatea unui an in care piata de PR a scazut, in medie, cu 10-15%, consultantii in comunicare au invatat sa fie mai atenti la evolutia indicilor macroeconomici si a industriilor in care activeaza clientii lor, aplecandu-se mai putin asupra propriei piete. Prioritatea numarul unu: sa treaca clientii cu bine peste inca 12 luni grele.
In prima jumatate a anului, bugetele de relatii publice ale clientilor au totalizat circa 10 milioane de euro, potrivit lui Mircea Tomescu, managing director Pleon Graffiti. Comportamentul clientilor a variat de la inghetarea investitiilor in comunicare sau renuntarea la o parte din servicii pana la bugetarea unor sume mai mari pentru PR. De asemenea, pe piata au intrat o serie de companii noi, de dimensiuni reduse, iar o parte din cele deja prezente au inceput abia acum sa comunice.

“Per ansamblu, tendintele sunt cumva in echilibru. Este probabil ca la sfarsitul anului, cand se va trage linie pe cifre si nu pe estimari sa regasim cam aceleasi cifre de afaceri (+/- pana in 10%)”, spune Crenguta Rosu, managing partner DC Communication, care considera ca piata a scazut in primul semestru cu pana la 15%.

Fee-urile agentiilor de PR, care se numara printre cele mai mici din Europa, s-au pastrat la nivelul din 2008 deoarece salariile consultantilor – principalul cost al agentiilor – nu au scazut nici ele, asa cum s-a intamplat in presa sau in agentiile de publicitate. “Clientii nu ne vor mai ieftini, ci mai flexibili. Vor sa aiba un mai mare control asupra repartizarii bugetelor – iar asta este cat se poate de usor de inteles”, considera Gabriela Lungu, managing partner The Practice.

Cititi mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri