Potrivit Borrell Associates, publicitatea din presa scrisa ar putea afisa, pana in 2014, un avans de 8,7%, pana la aproximativ 39 mld. dolari.

“Adevarat, se prefigureaza o crestere temporara si de scurta durata dupa o scadere dramatica. Nici macar in 2014 nu vom mai fi martorii unui boom in publicitate asa cum am vazut in anii anteriori. Nici nu ne vom mai intoarce la acele valori”, declara Gordon Borrell, CEO al Borrell Associates.

Predictiile realizate de analistii media se bazeaza pe o imbunatatire a strategiilor de vanzari ale ziarelor, depasirea perioadei de criza financiara si dezvoltarea continua a site-urilor publicatiilor.



Potrivit lui Borrell, oamenii nu viziteaza o pagina de web pentru “a citi un ziar”, la fel cum nu urmaresc emisiunile TV pentru “a privi un radio cu imagini”.

“Radioul a fortat ziarele in anii 1920 sa devina mai locale. Aparitia emisiunilor de stiri TV, difuzate seara, a generat in anii ’60 falimentul ziarelor de dupa-amiaza. Internetul «a furat» din audienta ziarelor. Pe masura ce numarul paginilor scadea, ziarele au fost nevoie sa caute modalitati de a deveni mai interesante sau mai relevante pentru audientele lor”, adauga Borrell.

Declaratiile sale vin in contextul in care cel mai mare publisher american, Gannett, a afisat profit in cel de-al doilea trimestru, in timp ce McClatchy Company, in portofoliul caruia se afla publicatiile The Miami Herald si Sacramento Bee, a declarat ca veniturile din publicitate au scazut cu 30% in trimestrul doi, in schimb rata lunara a declinului este mai mica.

Castiguri in marile trusturi media, dupa masurile drastice anti-criza

Castiguri in marile trusturi media, dupa masurile drastice anti-criza

Castiguri in marile trusturi media, dupa masurile drastice anti-criza