Publicis va plati 232,6 milioane dolari in actiuni, restul urmand a fi platit in numerar, anunta NewsIn.

Cele doua companii, care au semnat in iunie un acord de cooperare, au mai semnat si un acord de alianta strategica in cadrul sectorului de publicitate online.

Publicis, grup cu sediul la Paris, a reusit sa semneze acest acord in detrimentul grupului britanic WPP Plc si celui nipon Dentsu Inc. in runda finala a negocierilor la care au participat initial opt companii.

Dupa aceasta tranzactie, Publicis va genera 25% din vanzarile sale in sectorul digital, in crestere fata de nivelul de 21% inregistrat la jumatatea anului in curs.

Publicis este al treilea grup publicitar din lume, detinand agentii de publicitate precum Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, iar din sectorul digital compania controleaza firma Digitas.

Razorfish a fost fondat in 1995 si a devenit parte a grupului Microsoft in 2007, prin achizitia, in schimbul sumei de sase miliarde dolari, a companiei aQuantive.

Microsoft este principalul client al Razorfish, iar acordul semnat cu Publicis prevede ca gigantul informational va ramane principala sursa de venituri pentru companie.

Publicis are o valoare de piata de 4,88 miliarde euro (6,9 miliarde dolari) in timp ce liderul de piata in domeniu, WPP, are o capitalizare de 5,86 miliarde lire sterline (9,82 miliarde dolari).

Publicis Group SA a anuntat o scadere a profitului net din primul semestru la 167 milioane euro, din cauza mediului economic dificil si al falimentului General Motors (GM), unul dintre clientii grupulului.

Grupul Publicis, care opereaza in Romania prin agentiile Saatchi&Saatchi si Leo Burnett, ocupa locul I in Europa in industria de publicitate, fiind al treilea mare grup de comunicare din lume. Publicis are agentii in 229 de orase din 109 tari.

Publicis - Profit in scadere in primul semestru

Publicis - Profit in scadere in primul semestru