Consumul de publicitate a scazut cu 10,3 mld. dolari in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, toate canalele de media suferind de pe urma declinului, exceptie facand posturile de televiziune prin cablu. Astfel, vanzarile de publicitate inregistrate de televiziunile prin cablu au crescut in perioada mentionata cu 1,5%. Aceasta evolutie este semnificativa, in conditiile in care Nielsen raporta pentru primul trimestru din 2009 un declin al vanzarilor de 2,7%, anunta brandrepublic.com.

In schimb, toate celelalte canale media au suferit scaderi puternice, de la declinul de 1% in publicitatea online pana la contractia de 45,7% in cazul suplimentelor de duminica ale ziarelor.

In ceea ce priveste companiile care au investit in publicitate in primul semestru, jucatorii din piata auto au cheltuit pe promovare aproximativ 3,6 mld. dolari. Cu toate acestea, cifrele sunt cu 31% mai mici decat cele raportate pentru aceeasi perioada din 2008.

In topul celor mai importanti jucatori care au investit in publicitate se numara lanturile de restaurante de tip fast food, incluzand McDonald’s si Domino’s Pizza, acestea alocand promovarii 2,2 mld. dolari, in crestere cu 5,1% fata de 2008.

Cea mai importanta crestere a bugetelor de publicitate a fost afisata de categoria telefoanelor inteligente, de aproximativ 104%, pana la 233 mil. dolari.

“In timp ce categorii importante de produse au taiat din bugetele de publicitate, vedem altele care continua sa investeasca. Ceea ce este interesant este faptul ca nu doar produsele «specifice» perioadei de criza, precum restaurantele de tip fast-food, afiseaza cresteri, ci si inovatiile tehnologice precum telefoanele inteligente, software. Acesti jucatori vad potential pentru marcile lor in ciuda contextului economic dificil”, declara Annie Touliatos, vicepresedinte al diviziei Nielsen responsabila de furnizarea informatiilor despre consumul de publicitate.

Publicitatea din presa scrisa americana se dezmorteste in 2010

Publicitatea din presa scrisa americana se dezmorteste in 2010

Publicitatea din presa scrisa americana se dezmorteste in 2010