Prezent in cadrul celei de-a doua editii a evenimentului Webstock, Bob Rapp (foto) considera ca actiunile din mediul online pot avea impact asupra lumii reale. In plus, companiile si brandurile ar trebui sa acorde o importanta mai mare retelelor sociale, in conditiile care majoritatea clientilor lor sunt prezenti in acest mediu.

“E destul de inspaimantator pentru companii sa vada ritmul cu care se schimba lucrurile in social media. Consumatorii sunt acolo, companiile ar trebui sa fie si ele acolo. Consumatorii sunt acolo, intrebarea este: «Vrei sa fii acolo? Sau nu intereseaza?». Unii se tem ca nu au fondurile necesare pentru a investi in social media, insa beneficiaza de aceleasi unelte ca si o companie gigant”, a declarat, pentru Wall-Street, Bob Rapp.

In opinia acestuia, orice brand poate avea succes in cadrul retelelor sociale, totul depinde de autenticitate.

“Un brand este o reprezentare a ceea ce ce faci bine sau rau. Orice brand poate avea succes in retelele sociale daca este autentic. Nu poti sa induci in eroare oamenii in privinta unui brand in social media pentru mult timp. Partea frumoasa a retelelor sociale este ca adevarul despre un brand iese la iveala cu mai multa putere, la fel ca in cazul lucrurilor neadevarate”, spune Rapp.

Oficialul Vodafone considera ca exista inca loc suficient pentru jucatori noi in social media, pe langa retelele sociale importante precum
Facebook sau Hi5, respectiv site-ul de microblogging Twitter. In schimb, succesul noilor jucatori este conditionat de cateva aspecte. “Daca nu iti asculti utilizatorii, daca nu ai un serviciu de incredere, daca incalci intimitatea utilizatorilor si daca esti nepoliticos nu ai cum sa reusesti in acest spatiu”, explica Rapp.

Un alt aspect sesizat de catre Bob Rapp este insuficienta codurilor etice in social media, o solutie fiind autoreglementarea. “Tot ceea ce faci in online are efecte in offline. Trebuie sa fim responsabili, lucru valabil si pe Internet”, spune Rapp.
In ceea ce priveste codul etic adoptat de catre Vodafone, Bob Rapp afirma ca acesta se aseamana oarecum cu “sfaturile primite de la parinti de un copil in prima zi de scoala”.

“Nu credem in controlul mesajelor postate de angajatii nostri. Acestia sunt chiar incurajati sa comunice pe Facebook, pe Twitter, unde doresc, insa sa o faca responsabil si fara a provoca rau. Codul nostru etic se bazeaza pe urmatoarele «reguli»: sa nu faci rau, sa fii politicos, sa fii onest. Probabil am avut cazuri in care angajatii nu au respectat aceste «reguli». Trebuie insa sa-i lasi pe angajati sa faca astfel de greseli, insa sa le explici cu indulgenta ca nu a fost o idee foare buna”, declara Rapp.

In calitate de head of user communities, Bob Rapp dezvolta alaturi de companiile operationale din cadrul Vodafone Group strategii pentru identificarea si dezvoltarea relatiilor cu toti influentatorii-cheie ai pietelor unde compania este prezenta.

Anterior, timp de zece ani, Rapp a ocupat pozitia de senior director in cadrul Microsoft, unde a dezvoltat si coordonat proiecte tehnologice in peste 90 de tari.

Inainte de etapa Microsoft, Bob Rapp a fost implicat in domeniul non-profit, academic si politic, lucrand ca profesor si consultant. In toata aceasta perioada, a coordonat numeroase campanii politice si a sustinut cursuri despre comunicarea politica in cadrul universitatilor Stanford, Georgetown si Yale.