Prin acest acord, Facebook va chestiona utilizatorii despre anumite reclame de tip display care ruleaza pe site.

Facebook va furniza aceste date, inclusiv raspunsurile utilizatorilor catre Nielsen, care le va prelucra pentru agentiile de media, au anuntat cele doua companii.

Directorul operational al Facebook, Sheryl Sandberg, a declarat ca noul serviciu de selectie al Nielsen va actiona in ajutorul companiilor ale caror reclame ruleaza pe Facebook.

John Burbank, directorul executiv al diviziei Nielsen Online, a declarat ca cele doua companii planuiesc sa lanseze un serviciu care va furniza date despre publicitatea existenta pe alte site-uri, insa nu a oferit mai mult detalii.

Acordul este ultimul semn care urmareste cresterea Facebook in industria publicitara. In timp ce Facebook, care se asteapta sa genereze venituri mai mari de 500 milioane dolari in acest an, este inca mic in comparatie cu domeniile detinute de Google si Yahoo, reteaua sociala isi extinde rapid cota in numarul de reclame display care sunt vizualizare de utilizatorii web.

In luna iulie, Facebook avea o cota de 9,1% in vizualizarile reclamelor display din Statele Unite, in crestere fata de 6,8% cat era in ianuarie, potrivit comScore. Aceste date situeaza reteaua sociala pe a doua pozitie in spatele Yahoo si in fata Microsoft si AOL, potrivit comScore.

Numarul companiilor de publicitate care folosesc sistemul online al Facebook s-a triplat, la aproximativ 10.000 in ultimul an, potrivit companiei. Publicitarii au declarat ca adesea cheltuiesc mai mult de 1 milion de dolari in campaniile prezente pe site.

Intr-un interviu recent, Sandberg a declarat ca veniturile companiei s-ar putea mari cu mai mult de 70% in acest an, dupa ce numarul de utilizatori Facebook a crescut, iar compania a introdus noi produse de publicitate.