De asemenea, din totalul de 30 milioane euro, aproximativ 25% vor proveni din externalizarea serviciilor de marketing.

Externalizarea acestor servicii catre o companie specializata poate duce la obtinerea de vanzari mai mari in medie cu 50% comparativ cu marketingul intern, pentru aceeasi investitie, estimeaza consultantii newAD Communication.

Investitia in externalizarea serviciilor de marketing poate fi recuperata in 6-12 luni, datorita rezultatelor de vanzari care se obtin.

"Astfel, daca un angajat din departamentul intern de marketing al unei companii aduce venituri anuale de aproximativ 100-150.000 euro cu costuri de 24.000 euro, un departament externalizat de marketing va aduce, la aceleasi costuri, venituri anuale de 200-300.000 de euro", declara Loredana Niculae (foto), managing partner newAD Communication.

In ceea ce priveste evolutia pietei de consultanta de marketing din Romania, Niculae estimeaza ca, in urmatorii doi ani, vor aparea firme foarte mici, pe nise dedicate, care vor lucra in regim consultativ, nu de externalizare.

De asemenea, freelancer-ii care lucreaza acum in domeniu se vor concentra in "boutique-uri de marketing", asemanatoare ca model cu cele de advertising, oferind servicii specifice si nu un portofoliu complet de servicii, si suport pentru firmele din domeniu. Marketingul integrat va avea nevoie de inca 2 ani pana la maturizarea pietei pentru a absorbi aceste servicii.

"In plus, marketing-ul in IT pe piata locala nu este perceput ca un must-have, asa cum se intampla in Statele Unite sau in Europa de Vest, unde orice antreprenor investeste in marketing cu prioritate, inca de la lansarea in afaceri. In Romania, multe firme mor inainte de a ajunge in piata, pentru ca nu isi promoveaza serviciile, nu investesc in marketing. Serviciile externalizate de marketing sunt o noutate pe piata romaneasca, unde sunt putini specialisti cu experienta mai mare de 10 ani", adauga Niculae.

newAD Communication este o companie de consultanta in marketing si management, fondata in anul 2006. Compania ofera solutii complete pentru dezvoltarea companiilor B2B din domeniile IT si servicii si are in portofoliu clienti precum OSF Global Services, Materna Information & Communications si RnD Software.