Liderul pietei de televiziuna locala a inceput transmisia prin tehnologia de inalta definitie (HD) in decembrie 2006, iar de la 1 octombrie, programul va fi accesibil prin UPC Romania, al doilea operator pe piata de cablu TV din Romania, dar primul care a lansat acest serviciu la nivel national.

“Astazi toate canalele companiei Pro TV sunt pregatite pentru distributie high definition. In perioada 2006 -2009 am investit peste 20 de milioane de euro in echipamente HD si in momentul de fata sunt HD cele peste 100 de camere din toata tara, cele trei studiouri de stiri – Pro TV, Sport.ro, Acasa TV- precum si controlul de emisie capabil sa asigure tranmisia pana la 12 canale HD. Vom continua sa ne dezvoltam pentru ca in maximum doi ani sa oferim continut full HD pe toate canalele noastre” a declarat Claudiu Paraschiv, directorul de operatiuni tehnice al Pro TV SA.

Compania controlata in proportie de 95% de grupul american Central European Media Enterprises si 5% de Adrian Sarbu detine pe piata locala canalele de televiziune Pro TV, Acasa TV, Sport.ro, Pro Cinema, MTV si Pro TV International.

“ Speram ca si ceilalti furnizori de continut din Romania sa ofere cat mai repede continut HD. Deja ne pregatim pentru viitor si ne gandim la urmatorul pas, care este Pro TV 3D” a adaugat Paraschiv, precizand totodata ca in aproximativ doua luni un alt canal al companiei va incepe sa emita in format HD.

Chiar daca tehnologia 3D este abia la inceput, in mai 2008 fiind lansat primul cinematograf tridimensional local la Movieplex din mall-ul Plaza Romania , iar anul viitor grupul britanic SKY va incepe sa emita in Anglia prin primul post de televiziune 3D, Paraschiv afirma ca din 2010 compania Pro TV va incepe primele teste pentru acest tip de tehnologie.

“Vom vedea ce impact va avea, vom face o analiza de piata si ma astept ca intr-un orizont de cinci ani sa putem da drumul si la acest tip de trasmisie. Infrastructura HD este pregatita si pentru 3D. Pentru aceasta va fi o investitia in echipamente precum camere, sau decodoare speciale, dar investitia este mult mai mica decat a fost la HD. Tocmai de aceea toata lumea este foarte incantata de trecerea la HD, pentru ca astfel se poate face foarte repede trecerea la 3D”, a declarat reprezentantul Pro TV SA.

El considera ca piata de potentiali clienti de televiziune 3D este cea a utilizatorilor de HD.

Pro TV SA, a raportat pentru 2008 o cifra de afaceri de 185,9 milioane de euro fata de 157,1 milioane de euro in 2007 si un profit net de 29,8 milioane de euro, fata de 44,2 milioane de euro in urma cu doi ani.