Echipa OgilvyEarth isi propune sa identifice directia strategica a companiei-client impreuna cu expertii externi cooptati in cadrul diviziei, si sa dezvolte programe care pot sa atraga consumatorii de partea brandului. Noua companie va fi condusa de Alina Stanciu, managing director Ogilvy Public Relations, si de Loredana Caradimu, business director la OgilvyOne.

Divizia functioneaza pe baza unor “instrumente de lucru”: Landscape Audit – care monitorizeaza subiectele dezbatute in presa scrisa si online, care au legatura cu compania si produsele sale; Eco Audit - defineste sustenabilitatea pentru o companie sau un brand, prin interviuri cu reprezentanti ai brandului si cu potentiali parteneri de sustenabiliate; IQ Mapping - identifica si prioritizeaza influentatorii-cheie care pot afecta pozitiv sau negativ perceptia unei companii sau a unui brand; The Lab - un grup de 15 experti din domeniul economic, social si al protectiei mediului, care, alaturi de angajatii Ogilvy, vor identifica directiile de dezvoltare ale clientilor diviziei si vor tine workshop-uri pe diverse teme.

Pentru inceput, OgilvyEarth se va indrepta catre doua categorii de clienti: actualii clienti (companii multinationale) ai grupului Ogilvy, care au nevoie de o strategie de implicare a liderilor de opinie, a partenerilor si a consumatorilor, precum si marile companii nationale, care au nevoie de consultanta strategica in domeniul sustenabilitatii.

“Ca domenii de activitate, focusul nostru in primul an de activitate va fi pus pe sectorul de IT&C, energie, auto, FMCG si finante-banci. In masura in care exista deschidere, credem ca si institutiile publice ar putea sa beneficieze de expertiza OgilvyEarth”, a declarat, pentru Wall-Street, Alina Stanciu (foto).

Investitiile pentru lansarea diviziei s-au rezumat la trainingul echipei, formata din 25 de angajati ai grupului Ogilvy, specializati in advertising, relatii publice, marketing, interactive, si activation. Echipei dedicate i se alatura cei 15 experti din The Lab.

Cat despre venituri, in primul an de activitate noua divizie va avea rolul de a contribui la dezvoltarea celorlalte companii din grupul Ogilvy. OgilvyEarth este cea de a treia companie lansata anul acesta de grupul Ogilvy, dupa OgilvyInteractive (in ianuarie) si Mather Communications (in iunie). Pe langa cele trei companii, grupul mai include agentiile Ogilvy & Mather (publicitate), Mindshare si Mediaedge:cia (media), Ogilvy PR (relatii publice), OgilvyOne (CRM) si OgilvyAction (comunicare la punctul de vanzare, sponsorship).

Intr-un interviu acordat Wall-Street in luna august, Manuela Necula, CEO Ogilvy Group, vorbea despre intentia de a lansa doua noi companii pana la sfarsitul anului, ca parte a orientarii grupului catre consultanta de business.

Hotararea de a lansa divizia a fost luata inca de la sfarsitul anului trecut, detaliza Alina Stanciu. “Anul 2009 este unul dintre cei mai dificili prin care a trecut economia mondiala si, in acelasi timp, un an de referinta pentru viitor. Este, credem noi, un moment decisiv din punct de vedere economic, al mediului inconjurator si al societatii. Ca urmare a crizei generate de un model economic nesustenabil, in acest an sustenabilitatea, ca motor al unei cresteri economice responsabile, a devenit preocuparea celor mai multi top manageri de companii”.

Grupul Ogilvy a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 103,2 milioane euro, in crestere cu 62%. Printre clientii grupului se numara BAT, Unilever, Kraft, COSMOTE, IBM, Nestle, Petrom, Heineken Romania, Friesland.

Manuela Necula, Ogilvy: Trebuie sa invatam sa fim manageri de scadere

Manuela Necula, Ogilvy: Trebuie sa invatam sa fim manageri de scadere